Onödiga prylar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödiga prylar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Baitboat står högt på min önskelista och den som köpt en och anser den vara onödig, borde nog funderat över sina behov en extra gång innan inköpet...

Onödigt i min arsenal:

Flugfiskeutrustningen (kommentarer överflödiga)
    Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Låt mig säga så här, flugutrustningen verkar hittills vara det enda vettiga köpet.

Annars har man ju en förmåga att köpa på sig allt som ser användbart ut. Undrar ibland stilla vad man ska med alla spön till, använder ju bara tre-fyra av dem. Ett oanvänt Conolon med en 5601JB som samlar damm till exempel. Och alla andra rullar. Och linorna. Alla drag.

Å andra sidan, flest prylar när man dör...

Och inköpen är inte slut än...
      Senast ändrad av ghost; 2006-01-02, 05:39.
      [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Brukar köpa en juste spinnutrustning ungefär vart 3:e år som sen tröttnas på efter ca en tur efter tråkiga fajter och noll känsla och videreförmedlas till släkt eller vänner. (ångras efter 3år)
        Men bland flugutrustningen är ju helt klart en del bindmaterial jävligt onödigt i förhållande till pengarna.. Har en del nackar för över 500:- som aldrig används och aldrig kommer att användas om jag inte blir senil...
        Och en del av klumparna man äger har ju kostat en del och ända aldrig används...
        Toppen av alla onödiga grejjer måste nog vara priesten man hade i flugvästen när man var liten.. Gå och kånka på 3hg metall i västen när man kan ha choklad eller en sup istället... fick man en fisk som skulle gå till middag tog man ändå alltid en sten iaf :/

Kommentera

Ursprungligen postat av hmmm
          ...Men bland flugutrustningen är ju helt klart en del bindmaterial jävligt onödigt i förhållande till pengarna..
          Ja gud, det glömde jag ju. Bindmaterial som såg bättre ut i affären än på kroken...
          [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Alla flugfiskeprylar jag köpte under min ivriga tonårstid och åren strax efter 20!
            Alltid topp of the line eller snudd på (som i allt annat fiske)
            Tur att man växtifrån det, annars hade man väll som alla andra flugfiske nördar suttit i string och läderceps, knypplandes flugor hela vintern
            För er som känner er påhoppade av mitt inlägg, ja jag vet gummibollar i munnen är överepresenterat bland flugfiskare. (så nu behöver ni inte klaga för att jag inte skrev upp det)

Kommentera

Ursprungligen postat av ghost
              Ja gud, det glömde jag ju. Bindmaterial som såg bättre ut i affären än på kroken...
              Haha jo det hade jag också glömt. Men de kan ju va bra o ha nångång fast jag tvivlar. De bästa vore nog o lämpa över alla fjädrar till nån. O sen hämta nån fluga om man ska iväg o vifta.
              Eller byta mot en Ambis för dom kan man ju aldrig få för många av hehe
              En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av C&RforLIFE
                Baitboat står högt på min önskelista och den som köpt en och anser den vara onödig, borde nog funderat över sina behov en extra gång innan inköpet...

Onödigt i min arsenal:

Flugfiskeutrustningen (kommentarer överflödiga)
                Altså jag förstår inte riktigt? Jag visste att det fanns små radiostyrda båtar att sprida mäsk med. Det verkar vara väldigt smart och bra, men en båt som kör ut ens drag? Blir inte bara det långsamt och omständigt? Eller har jag missat någonting.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  En betesbåt är väl allt annat än onödigt ? Måste ju vara skitsmidigt! Allt handlar om att prioritera, man behöver inte vara rik för att ha dyra fiskeprylar, prioritera var ordet
                  Nä fattar inte heller iden med att ha en båt som kör ut draget. Förklara gärna
                  En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av jögge
                    Alla flugfiskeprylar jag köpte under min ivriga tonårstid och åren strax efter 20!
                    Alltid topp of the line eller snudd på (som i allt annat fiske)
                    Tur att man växtifrån det, annars hade man väll som alla andra flugfiske nördar suttit i string och läderceps, knypplandes flugor hela vintern
                    För er som känner er påhoppade av mitt inlägg, ja jag vet gummibollar i munnen är överepresenterat bland flugfiskare. (så nu behöver ni inte klaga för att jag inte skrev upp det)
                    Jasså... Är det därför som flugfiskare köper bindmaterial!!!

/D

Kommentera

Ursprungligen postat av ghost
                      Ett oanvänt Conolon med en 5601JB som samlar damm
                      Vill du sälja så kan jag offra mig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13