Eran Fiskeutrustning ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eran Fiskeutrustning ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eran Fiskeutrustning ?

Hej ! Jag tänkte att vi skulle kunna dela med oss av bilder av våra fiske utrustningar och sånt. Jag tror jag har med mig det mesta som behövs men jag är nybörjare inom fiske och har bara fiskat i nåt/några år så det här är det jag har.Tanken är att vi ska tipsa varandra om vad man kan ha i fiskelådan eller väskan.

Det här är ingen ***mätartråd där man skryter om sin utrustning och jag
    blir inspirerad av att se fiskeprylar såhär på vintern så man längtar ännu mera till fiskesäsongen.
    Hoppas det inte finns nån sån här tråd redan.

Hur lägger man upp bilder här ? annars så får jag väl lägga upp på annat sett imorgon

// Jakobsson

Ursprungligen postat av Jakobsson_
    Hej ! Jag tänkte att vi skulle kunna dela med oss av bilder av våra fiske utrustningar och sånt. Jag tror jag har med mig det mesta som behövs men jag är nybörjare inom fiske och har bara fiskat i nåt/några år så det här är det jag har.Tanken är att vi ska tipsa varandra om vad man kan ha i fiskelådan eller väskan.

Det här är ingen ***mätartråd där man skryter om sin utrustning och jag
    blir inspirerad av att se fiskeprylar såhär på vintern så man längtar ännu mera till fiskesäsongen.
    Hoppas det inte finns nån sån här tråd redan.

Hur lägger man upp bilder här ? annars så får jag väl lägga upp på annat sett imorgon

// Jakobsson
    Jodu Jakobsson du är helt rätt ute. Och har kommit till precis rätt ställe. Kolla runt lite i undergrupperna under ”Forum” och jag lovar att du efter några veckor kommer att känna dig spränglärd! Och ändå har du nog inte hunnit igenom allt.
    Ett par saker som jag alltid har med mig när jag hyr båt är olja, att smörja gnisslande åror med. Vidare har jag med mig en skiftnyckel och ett par enkla ringnycklar som täcker storlekarna 10 till 15. Då kan jag justera in årorna så de passar mig. Eftersom jag gärna ror med en jigg på släp så är det trevligt att ha utrustningen i skick för mina behov.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Vad som alltid följer med förutom spö och rulle..

svårt att säga eftersom jag sysslar med lite olika typer av fiske, men nu är det iallafall 2 små betesaskar med drag, en för danska drag som jag testar och en för svenska drag som Gladsax, snaps, kullen. Förutom detta har jag en ryggsäck innehållande termos med varm dryck, priest, platspåsar, tumstock, kamera, våg och en håv.

Kommentera

Mina fiskeredskap varierar från olika fisketillfällen och vilken fisk jag e ute efter men det jag alltid har med mig förrutom fiskegrejerna e kamera och en liten kikare.

Kommentera

Bortsett från det självklara som spö och beten så brukar jag ha med bland annat följande tillbehör: kamera, våg och måttband, kniv, priest (som jag helst inte vill använda men tyvärr behövs den ibland), en flacktång, en långskaftad peang (använder både flacktången och peangen för att kroka loss fisken), käftöppnare, samt ett par plastpåsar. Skulle kanske behöva lägga till en rejäl avbitartång med.
          Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Jag förutom spö rulle och beten så får videokameran alltid hänga med, se min tråd om Gäddfilmen, och så en kamera förståss, en våg eller två för att kontrollväga, måttband, karpsäck (gäddsäck) en peang för djupa tagna wobblers, en avbitartång, en reservrulle ifall det skulle paja, likadant med spö. trollingmotor (tas hem efter varje tur) samt något bra att sitta på och så några starka eller termos med gött i.

simma lugnt!

Kommentera

Väntar på krok i handen

Hallå..
              Själv har jag numera alltid en påse med sårtejp, plåster, sårtvätt , mm..+avbitartång. Tycker att det måste börja närma sig att få en gäddkrok i handen snart, då jag inte fått det än. Och då vill man ju kunna plåstra om sig själv så gott det går så man slipper åka iland...
              Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Ett sexpack äkta 2,8% pripps blå är ett måste på fisketuren
                Ett paket ciggaretter och en dosa göteborgs rapé tillhör också den obligatoriska arsenalen som åker med i fiskeväskan.

Kommentera

Ursprungligen postat av pikecatcher
                  en dosa göteborgs rapé tillhör också den obligatoriska arsenalen som åker med i fiskeväskan.
                  Ja vem vill åka utan snus, blir inte mycket fiskande då .
                  Jag ser mej själv skakandes av abstinens arg som fan skrikande på alla jävla söndags seglare på sjön =)

Kommentera

Toilet papper! You never know when a shit attack can pop up! And you dont want to be touching cloth all the way home! So alway be prepard for Mr turtle head!
                    I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 957 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist