Multirulle inköpshjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multirulle inköpshjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
    .

Tvålkoppar går bort!!! Vertikalrullar från fjärran östern! Även de som parasiterar på ambanamnet...
    Varken raketen eller jb'n är från någon trakt utanför svängsta.

Kommentera

Varken raketen eller jb'n är från någon trakt utanför svängsta.
      Var skulle dom annars va gjorda ?

Revo made in Korea

Max serien och dom nya Amb S - STX samt 7000 serien made in China.

Raketen och JB Made in Sweden och mig veterligen ligger Abu´s Svenska fabrik i Svängsta.
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-04-26, 13:46.

Kommentera

Vart en riktig felskrivning! Ursäkta mig, från någon annan trakt än svängsta förstås !

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
          .

Tvålkoppar går bort!!! Vertikalrullar från fjärran östern! Även de som parasiterar på ambanamnet...
          Trodde det var Robin som ville ha tips på rullar och inte du

Ingen av de rullarna jag nämnde lämpar sig för vertikalfiske för övrigt

Kommentera

Är själv ingen vertikalfiskare , men undrar om inte både raketen jb 'n och eventuellt även en record skulle funka förträffligt? Alla tre är ju rätt slitstarka och rymmer en del lina plus att dom har bra bromsar. Något annat som ska till? Annars är ju dessa riktigt bra och hyfsat prisvärda

Kommentera

Ambassadeur JB står ju för JerkBait, det är inte så att man upplever något skillnad på en "Jerkbait-rulle" mot en "vanlig-rulle" tex då i detta fall en CS Rocket ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Linderman Visa inlägg
                Är själv ingen vertikalfiskare , men undrar om inte både raketen jb 'n och eventuellt även en record skulle funka förträffligt? Alla tre är ju rätt slitstarka och rymmer en del lina plus att dom har bra bromsar. Något annat som ska till? Annars är ju dessa riktigt bra och hyfsat prisvärda
                Går säkert men generellt vill du ha så lätt och smidig rulle som möjligt med stark broms som gärna går att "låsa". En rocket är mycket men lätt är den inte. En Mörrum skulle kanske fungera.

Nu antar jag att vi pratar om vertikal efter gös som ju brukar vara det vanliga.

Kommentera

Nya C3/C4 tycker jag är riktigt bra och prisvärda rullar i sin senaste skepnad. ABU har ju "adderat" till lite trim i form av lättare spole, lättare linförare och ett extra lager i resp. rulle

Byter man dessutom ut veven på C3an så blir den jävligt snygg i mina ögon!

Kommentera

Jag fann nu en skillnad på Raketen och JB'n, ser att JB'n har frikopplaren som tummgrepp medans Raketen har klassisk "sidoknapp" för frikoppling, föredrar faktiskt tummgreppet

Ser dock at JB'n finns i olika varianter så som låg/högutväxlad och med dubbel eller enkelt(power handle) vevhandtag, vad är det för för- och nackdelar med detta ?

Kommentera

Ursprungligen postat av robin_nerf Visa inlägg
                      Jag fann nu en skillnad på Raketen och JB'n, ser att JB'n har frikopplaren som tummgrepp medans Raketen har klassisk "sidoknapp" för frikoppling, föredrar faktiskt tummgreppet

Ser dock at JB'n finns i olika varianter så som låg/högutväxlad och med dubbel eller enkelt(power handle) vevhandtag, vad är det för för- och nackdelar med detta ?
                      Den stora skillnaden användningsmässigt mellan rocket och JB tycker jag är att du har en tom gavel på JB vilket gör den smidig att hålla om med handflatan medan rocket har ett reglage där som gör det bökigare att håll om rullen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      2 008 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11