Ursprungligen postat av Gösta
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Multirulle inköpshjälp
Collapse
X
-
Varken raketen eller jb'n är från någon trakt utanför svängsta.
Revo made in Korea
Max serien och dom nya Amb S - STX samt 7000 serien made in China.
Raketen och JB Made in Sweden och mig veterligen ligger Abu´s Svenska fabrik i Svängsta.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-04-26, 13:46.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg.
Tvålkoppar går bort!!! Vertikalrullar från fjärran östern! Även de som parasiterar på ambanamnet...
Ingen av de rullarna jag nämnde lämpar sig för vertikalfiske för övrigt
Kommentera
-
Är själv ingen vertikalfiskare , men undrar om inte både raketen jb 'n och eventuellt även en record skulle funka förträffligt? Alla tre är ju rätt slitstarka och rymmer en del lina plus att dom har bra bromsar. Något annat som ska till? Annars är ju dessa riktigt bra och hyfsat prisvärda
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Linderman Visa inläggÄr själv ingen vertikalfiskare , men undrar om inte både raketen jb 'n och eventuellt även en record skulle funka förträffligt? Alla tre är ju rätt slitstarka och rymmer en del lina plus att dom har bra bromsar. Något annat som ska till? Annars är ju dessa riktigt bra och hyfsat prisvärda
Nu antar jag att vi pratar om vertikal efter gös som ju brukar vara det vanliga.
Kommentera
-
Nya C3/C4 tycker jag är riktigt bra och prisvärda rullar i sin senaste skepnad. ABU har ju "adderat" till lite trim i form av lättare spole, lättare linförare och ett extra lager i resp. rulle
Byter man dessutom ut veven på C3an så blir den jävligt snygg i mina ögon!
Kommentera
-
Jag fann nu en skillnad på Raketen och JB'n, ser att JB'n har frikopplaren som tummgrepp medans Raketen har klassisk "sidoknapp" för frikoppling, föredrar faktiskt tummgreppet
Ser dock at JB'n finns i olika varianter så som låg/högutväxlad och med dubbel eller enkelt(power handle) vevhandtag, vad är det för för- och nackdelar med detta ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av robin_nerf Visa inläggJag fann nu en skillnad på Raketen och JB'n, ser att JB'n har frikopplaren som tummgrepp medans Raketen har klassisk "sidoknapp" för frikoppling, föredrar faktiskt tummgreppet
Ser dock at JB'n finns i olika varianter så som låg/högutväxlad och med dubbel eller enkelt(power handle) vevhandtag, vad är det för för- och nackdelar med detta ?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-14, 15:30 -
-
av ToolazyTja.
har denna rullen fick den av en bekant för kanske 15år sedan
jag fick även med 2 flugspö...5 Foton-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2025-07-12, 09:00 -
-
Svar till Fråga om gammalt träspö.av Jimmbalaiah3 Foton
-