Tips och trix till båt... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips och trix till båt...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips och trix till båt...

Ja.. nu är det dags att rusta upp båten och göra den ännu en smula extra "fiskesmart" Jag har en öppen styrpulpetsbåt en särki 475R.

Det jag skulle behöva är en typ av "durk-ilägg" eftersom plasten är vit och blir genast svart och skitig när man är ute på sjön. Trädurk är ej aktuellt... har funderat på att lägga i sån där plastmatta som man brukar ha på altaner men det kanske luktar lite illa om den blir slemmig och blöt?

Nån som har ett bra tips...?

kolla upp vad "tracker" båtarna har för matta i sina, tror jag har läst nån stannas här på forumet att dessa mattor är ganska frächa även efter många års fiske!!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ja det var ju en intressant tanke..

Kommentera

skicka ett PM till KG han har ju en tracker och vet säkert vad det är för material det är gjort av!!
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Toppen Kenta... har sökt febrilt nu men inte hittat nåt ska slänga iväg ett pm till honom =)

Nån annan som har nåt sånt där eget knep..?

Kommentera

nehepp.. då utgår jag från att alla har skitiga plastdurkar i sina båtar då.. hehe

Kommentera

Min kusin har denna matta i sin båt
              Funkar nog bra
              Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av moretoft
                nehepp.. då utgår jag från att alla har skitiga plastdurkar i sina båtar då.. hehe
                Jepp skitig durk var det här. Det ska ju se ut som man använder den till fiske ju hehe
                Har funderat på att lägga en plast matta ca en centimeter tjock dock ett litet problem om man inte har självläns för där kommer alltid att ligga vatten i båten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Trolling
                  Min kusin har denna matta i sin båt
                  Funkar nog bra

Aah den såg nice ut, dock så är den lika vit som min durk...

Tror det får bli en trädurk med tryckinpregnerat trä ialf..

Kommentera

Ursprungligen postat av moretoft
                    Ja.. nu är det dags att rusta upp båten och göra den ännu en smula extra "fiskesmart" Jag har en öppen styrpulpetsbåt en särki 475R.

Det jag skulle behöva är en typ av "durk-ilägg" eftersom plasten är vit och blir genast svart och skitig när man är ute på sjön. Trädurk är ej aktuellt... har funderat på att lägga i sån där plastmatta som man brukar ha på altaner men det kanske luktar lite illa om den blir slemmig och blöt?

Nån som har ett bra tips...?
                    Har oxå en Särki 475R. Tycker det är en kanon-båt att fiska ifrån. Om du har några bilder på den vore det kul att se den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 347 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13