Daiwa?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa??

hej behöver lite hjälp. Jag har hittat en spöhållare som ser helt okay ut och verkar vara stabil osv osv.. problemet är att jag inte hittar vad den heter och är inte helt säker på om det är daiwa som tillvärkar dem vilket jag har fått för mig. A

är det någon som vet mer om denna produkt? kolla gärna på bilden via länken

Jag kan tänka mig att köpa från Sverige, usa eller ja vart som egentligen. (dock verkar det lite väl dyrt i Schweiz) så om någon vet någon online shop där denna säljs så svara gärna med lite tips.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Ursprungligen postat av newbee
    hej behöver lite hjälp. Jag har hittat en spöhållare som ser helt okay ut och verkar vara stabil osv osv.. problemet är att jag inte hittar vad den heter och är inte helt säker på om det är daiwa som tillvärkar dem vilket jag har fått för mig. A

är det någon som vet mer om denna produkt? kolla gärna på bilden via länken

Jag kan tänka mig att köpa från Sverige, usa eller ja vart som egentligen. (dock verkar det lite väl dyrt i Schweiz) så om någon vet någon online shop där denna säljs så svara gärna med lite tips.

http://www.bernhard-fishing.ch/shop/...e.php?pID=1085
    Give google a try
    sigpic

Kommentera

ho ho, Biltema har liknande. Aldrig sett dessa innan.
      /Lazinko

Kommentera

Jag har inte testat exakt denna modell, men jag har en som har exakt samma lösning på fäste osv. Den jag har är jag mycket missnöjd med. Om man har en helt platt relingskant som på bilden fungerar det säkert ok, men om man är tvungen att skruva i tex gummireling eller liknande så kanar fästet. Min rekommendation är att verkligen kolla att den sitter ordentligt när det sätts press på spöhållaren från sidan. Det kan ju bli ganska stora krafter iom den hävstångseffekt som spölängden ger.

Jag vet att jag har sett tips om en spöhållare i ett gammalt inlägg här på fiskesnack som ser mycket robustare ut. Jag tror att det var något amerikanskt märke som man antagligen är tvungen att beställa utomlands. Den modellen hade två skruvtvingar och såg mycket robust ut. Har själv planerat att köpa den modellen till sommaren. Om du inte hittar den kan jag försöka hitta vad den modellen hette.

Kommentera

Här är länken till de spöhållare jag menade:

Jag har alltså inte testat dom själv men dessa tycker jag ser rejäla ut om man nu vill ha löstagbara spöhållare som man kan flytta mellan sjöar. De kostar ju en del men det kanske det kan vara värt om de fungerar bra. Jag vet inte om dessa går att köpa i Sverige men det kan du säkert söka fram.

Är det någon som har testat dessa mobila spöhållare?

Ursprungligen postat av stanza
          Jag har inte testat exakt denna modell, men jag har en som har exakt samma lösning på fäste osv. Den jag har är jag mycket missnöjd med. Om man har en helt platt relingskant som på bilden fungerar det säkert ok, men om man är tvungen att skruva i tex gummireling eller liknande så kanar fästet. Min rekommendation är att verkligen kolla att den sitter ordentligt när det sätts press på spöhållaren från sidan. Det kan ju bli ganska stora krafter iom den hävstångseffekt som spölängden ger.

Jag vet att jag har sett tips om en spöhållare i ett gammalt inlägg här på fiskesnack som ser mycket robustare ut. Jag tror att det var något amerikanskt märke som man antagligen är tvungen att beställa utomlands. Den modellen hade två skruvtvingar och såg mycket robust ut. Har själv planerat att köpa den modellen till sommaren. Om du inte hittar den kan jag försöka hitta vad den modellen hette.

Kommentera

Alltså denna som jag visar på bild kan knappas jämföras med sådana som säljs på typ biltema,jula eller rusta. denna modell jag visar på bilden är gjort i aluminium och grafit + gummi, inte i kantpressad plåt eller gjuten på vanligt sätt.

Som man också kan se är att denna har en form som gör att den går att skruva runt "gummi" sargen på en vanlig plast eka, alltså man kan fästa den mot själva skrovet. det pluss att det verkar vara kvalitets prylar är det som lockar mig, har hittat en sida i tyskland som säljer dessa nu och det är verifierat att det är daiwa som tillverkar dem. Dock tycker jag 35€ är lite i överkant + frakt så jag söker vidare. Ska nu kolla med daiwa i Japan o se om de är de som säljer dessa då daiwa i usa inte gör det.
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Tyskarna verkar ha den,,,

hmm får jaga vidare

Kommentera

Ursprungligen postat av stanza
                Här är länken till de spöhållare jag menade:

Jag har alltså inte testat dom själv men dessa tycker jag ser rejäla ut om man nu vill ha löstagbara spöhållare som man kan flytta mellan sjöar. De kostar ju en del men det kanske det kan vara värt om de fungerar bra. Jag vet inte om dessa går att köpa i Sverige men det kan du säkert söka fram.

Är det någon som har testat dessa mobila spöhållare?
                Jag hade såna för bra många år sedan i båten vid sommarstugan. Funktionen var bra men mina kärvade ihop efter några år. Jag kan ha haft någon form av billigare kopia, för jag har inte hört något negativt om down-east orginal vad jag vet. Men som sagt var själva funktionen med "releasen" rakt uppåt bra. Spöhållarna satt stadigt och bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                24 svar
                2 350 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg lsjonsson  
                Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13