Placering spöhållare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Placering spöhållare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Placering spöhållare!

Tjena! Köpte mig en liten Crescent 410 styrpulpet igår! Idag tänkte jag montera 3 spöhållare jag inköpt.
    Jag har just nu 3 rör bakom ratten, (det inringade området på bilder), och ska nu dit med 3 stycken till. Jag skulle gärna vilja veta vart ni personligen skulle suttit era. Är det någon skillnad att sätta dom långt fram eller långt bak på båten för att få dessa på olika djup när man trollar eller är det en myt? Spara gärna ner bilden och rita på era spots för spöhållare och kopiera in det som svar om ni vill! Tacksam för snabba svar då jag tänkte montera dit dom idag!

Jag skulle köpt spöhållare att fästa i relingen.
    Dessa plaströr är egentligen transport-hållare

Kommentera

Ursprungligen postat av Json90 Visa inlägg
      Tjena! Köpte mig en liten Crescent 410 styrpulpet igår! Idag tänkte jag montera 3 spöhållare jag inköpt.
      Jag har just nu 3 rör bakom ratten, (det inringade området på bilder), och ska nu dit med 3 stycken till. Jag skulle gärna vilja veta vart ni personligen skulle suttit era. Är det någon skillnad att sätta dom långt fram eller långt bak på båten för att få dessa på olika djup när man trollar eller är det en myt? Spara gärna ner bilden och rita på era spots för spöhållare och kopiera in det som svar om ni vill! Tacksam för snabba svar då jag tänkte montera dit dom idag!

http://www.bilddump.se/bilder/201607...64.160.102.jpg
      Hej Adam;

Om du placerar spöhållarna framför dig på vardera båtrelingen både ser och hör du när en fisk hugger ditt bete...

Placerar du spöhållarna bakom dig kan du i bästa fall höra när slirbromsen tjuter då fisken huggit och rusar i väg med ditt bete i käften...

Själv har jag sex spöhållare på relingen framför vardera vindrutan i min Buster Magnum. Samma spöhållaremontage i blickfältet hade jag i min gamla Silver Hawk, Flippern och andra tidigare båtar...

Det som inte syns eller hörs finns inte!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
      24 svar
      2 274 visningar
      0 gillar