Grön 210 spö? (www.dittdrag.se) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grön 210 spö? (www.dittdrag.se)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grön 210 spö? (www.dittdrag.se)

Hej hej.

Är ute efter ett nytt spö till abbore och nån liten gädda.
    Ramlade in på www.dittdrag.se och tyckte det spöt kändes prisvärt.

Är det någon som testat detta spö och vet om det är någonting att ha eller om man ska lägga ett gäng hundralappar till?
    Vad tror ni kastvikten för 210 spöt är?

Han på sidan rekommenderar även en Okuma Safina Noir rulle till spöt. Vad tror ni om den kombon till mitt ändamål?

Mvh Oscar

Vet att många tkr dessa är prisvärda.
    Men! Svärfar köpte ett fast det tänkt för aborre typ. (Röd,blå,gul?) Smällde av vid första fisketillfälle.Till synes utan ansträngning, i ett kast
    Senast ändrad av stahre87; 2017-03-10, 18:01.

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Smällde av vid första fiskemässigt. Till synes utan ansträngning, i ett kast
      Det händer även dyra märkesspön, förmodligen transportskada. Safina noir är en helt okej rulle.

Kommentera

Har deras 7" Mega (30-70g) haspel. Bara använt det vid ett tillfälle men gillade det. Det är riktigt lätt och korrekt klassat.
        Detaljfinishen är sådär på mitt, men det kostade också 400kr. Otroligt prisvärt och snyggt. Jag ska ha det till gäddfiske med lätta drag, typ wobblers och mindre gummibeten. Kastar pig shad jr med 20g skalle ok, men det är nog max.

Kommentera

Dittdrag. har för mig det är "kinaskit", och ser ju så ut på spöet. Visst skönt att ha garanti osv i sverige, men går säkert att hitta billigare på aliexpress.

Kommentera

Köpte ett till min far. Han är nöjd.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
              Dittdrag. har för mig det är "kinaskit", och ser ju så ut på spöet. Visst skönt att ha garanti osv i sverige, men går säkert att hitta billigare på aliexpress.
              Säkert rätt men jakten på några sparade kronor i Kina känns i bland överdriven, om man sparar säg halva kostnaden eller mer och samtidigt 200 spänn så är det inte så mycket oja sig över... 400 spänn här eller 200 där gör ju inte att jag somnar lycklig och lever på det nån längre stund...

Jag försöker göra affärer i Sverige, det gynnar oss här men jag lyckas inte alla gånger...
              Senast ändrad av anteman; 2017-03-11, 03:00.

Kommentera

Hej, Serie Grön är en av mina storsäljare, har säkert sålt närmare 1000st i denna serie. Detta då det är ett spö som många gillar. Läste tråden nedan. Jag har toppar i lager om toppen eller en del skulle gå av, detta beror då oftast på en transportskada och inte på grund av att spöt i sig är dåligt. Du kan inte hitta detta spö på Aliexpress eller liknande utan det är jag som designat och valt komponenter. Skulle du inte vara nöjd är det bara att skicka tillbaka spöt. Mvh Tomas

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                  Hej, kan säga att det mesta av mina prylar görs i Kina, men det behöver inte vara skit för det. Majoriteten av dem sportfiskeprylar du köper som är massproducerade tillverkas i Kina. Endast några få saker som är betydligt mycket dyrare görs i andra länder. Det fungerar som så att stora fabriker legotillverkar åt de mer kända varumärkena. Inom rullar är det endast Shimano och Daiwa som har egna fabriker resterande görs som legotillverkning, om vi inte räknar med det fåtal ambassadörrullar som tillverkas i Svängsta.

Aliexpress och liknande är bra sidor men behöver inte alltid vara billigare, det är mellanhänder som köper direkt från fabrik och säljer vidare precis som jag. Skillnaden är att jag försöker ha en kvalitetskontroll via agent i Kina och säljer det jag vet fungerar bra. Exempelvis sålde jag slut på Haiborullarna Smart (900kr) och Overloard (800kr) på Sportfiskemässan, dessa finns på Aliexpress och är riktigt fina rullar, men jag tar inte ett högre pris snarare tvärtom, då de är inmomsade i Sverige. Jag lämnar även garantier och returrätt. Haibo är för övrigt en sådan fabrik som har OEM/lego tillverkning åt exempelvis ABU, Penn m.fl. Fabriken som gör spöna, har inte ett eget märke men gör spön för många företag. Det som gör att jag kan ta ett lågt pris är att jag inte har en massa mellanhänder, har låga kostnader och inte säljer med ett känt märke. Min affärsidé är att försöka sälja fiskeprylar så som IKEA säljer möbler och HM kläder. Ett par HM jeans är nog inte sämre än ett par Levis men man betalar en del för märket.

Mvh
                  Tomas

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Vet att många tkr dessa är prisvärda.
                    Men! Svärfar köpte ett fast det tänkt för aborre typ. (Röd,blå,gul?) Smällde av vid första fisketillfälle.Till synes utan ansträngning, i ett kast
                    Hej, precis som tidigare talare så var det nog en transportskada, speciellt om det var vid första tillfället, då är det alltid bra att reklamera så skickar jag en ny del. Måste förtydliga att jag sålt mer än 1000st spön i denna serie och självklart har några gått av, troligen på grund av transport, men det är inte ett stort problem då jag har massor med nöjda kunder och återkommande kunder som gillar dessa spön.

Vidare, så ber jag din far kontakta mig på service@dittdrag.se så skickar jag en ny del, jag håller lager med extra toppar och ifrågasätter inte kunden om spöt gick av vid första tillfälle.

Mvh
                    Tomas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 958 visningar
                    0 gillar