Det perfekta allroundspöet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det perfekta allroundspöet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det perfekta allroundspöet?

Hoppas någon kan hjälpa till för nu har ja knäckt mitt andra westinspö på raken, känt på en del haspelspön men kan helt enkelt inte hitta balansen. Har en Twinpower 3000 som behöver en klinga med kastvikter runt 10-40 g å 9 fot då ja oftast fiskar från land å i djungel så behöver va stabilt men med mjuk rygg, westin hade böj men va för klent efter hårda prövningar å speciellt fisk över 5kg kunde bli jobbigt när man inte kunde röra sig runt träd å skit ,måste ja gå upp en viktklass för å få kraft eller måste ja gå ner i längd igen? Letar alltså inte gäddpåk men ett allroundspö som pallar trycket när de gäller alla förslag välkomna skitfiske 😀

stabilt men med mjuk rygg
    Shimano Beastmaster MH

Kommentera

Har kollat på de men ingen verkar fått in den nya modellen ex än så blir en titt på de asap

Kommentera

Jag kan rekommendera Westin W8 Powershad, 8´ 15-40g.
        Hyfsad känsla neråt 10g men kastar också mer är specade 40g utan problem.
        Inte gratis direkt men ett otroligt läckert och skönt spö - min Twinpower 2500HGS sitter som ett smäck på denna klinga.

Kommentera

Jag kan rekommendera Westin W8 Powershad, 8´ 15-40g.
          Han har precis knäckt 2 Westinspö på raken så Westin och Ts är nog inte kompatibla...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Han har precis knäckt 2 Westinspö på raken så Westin och Ts är nog inte kompatibla...
            Med tanke på att Westins aldrig har några reklamationer(säger de själva) så måste TS vara en brutal sälle

Kommentera

måste TS vara en brutal sälle
              Just därför jag skrev Beastmaster dom är stryktåliga och mjuka

Kommentera

Skulle säga att ett bra allround spö bör ligga runt kastvikter upp till 100gr och vara 7-8 fot.
                Finns mer fisk i Sverige en Gädda

Kommentera

De krävs viss brutalitet för å fiska i mina vatten me ett standarddjup på 1m å va ja tror kanske Sveriges mest brutala vegetation 8 månader om året,fiskar man dessutom från land så kan de bli riktigt drygt ,skulle vilja se en okuma rulle klara en säsong här ��
                  Tillbaka allround va de, tror inte ja köttar på gäddgummi till öringen eller abborre precis så måste gå å kasta lättare drag iaf ner till 7gr men gärna uppåt 40-50 men över de så klassas de gäddpåk tycker ja,å en sån ska ja införskaffa till hösten å de verkar bli bft roots eller svartzonkers signature
                  Beastmaster verkar va de ja e ute efter men väntar på nya modellen som ska va tåligare, ingen svensk butik har mh modellen i 9 fot än iaf.Vägrar betala 4-500 mer på skittfiske då kan ja vänta. Dessutom om westins påstår att de inte har reklamationer så måste de ljuga, ja har redan gjort en å då fick ja leta upp en den del som va knäckt i butiken från ett annat spö för då hade de gått 5 veckor efter min kontakt med westin som hänvisade såklart till återförsäljaren som inget kunde göra, nähä då letar ja upp de själv då å mycket riktigt låg där ett likadant spö så ja tog den delen å tacka för mig,kommer aldrig att inhandla varken westin eller savagegear mer då deras grejer osar putsat kinaskit,dock e savage dp spinners helt sjuka på å kroka gädda

Kommentera

Påstår dock att savafge Gear gör dom mest prisvärda spöna på marknaden. Har ägt flera och aldrig haft några problem med dessa. Ursäkta off topic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 481 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57