Fiskedepån i Helsingborg säger du... Har de dom rullarna vi nämnt här?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpa utrustning
Collapse
X
-
Haha nu jävlar or det många bud. Beställ en sedona nu, och tänk inte med på det....
Spinnare i olika former, lottospinnaren är väl den jag har haft bäst fiske med i fjällen.
Lina, köper du fireline 0.12. Färg valfri. Gköm inte tunn flour carbon tafs om der finns gädda i vattnet
Kommentera
-
Ribatex rabattkod har jag svårt att tyda men denna hittade jag: NATIONALDAG10. Annars får du höra med dem (gäller hela juni).
Fiskedepån har tyvärr inte Daiwa i sortimentet just nu p.g.a. generalagentens slarv.
Men du kan säkert hitta andra rullar och det är alltid bra att prova rullarna på torra land. Köper du lokalt blir det inga problem om eventuell reklamation skulle bli aktuell.
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Lite OT vs trådskaparens egentliga fråga ... sorry.Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggDaiwa Freams: (om du handlar första gången på Ribatex får du nu 10% rabatt med rabattkod):
Rullen är anpassad till fiske även i saltvatten.
Annars råder jag dig att besöka Fiskedepån i Helsingborg.
Övrig info: Min Daiwa Exceler är svenskköpt för 499 kr. En kompetent rulle men inte lika vass som Freams vad gäller broms m.m.
Exceler 2500A har inte UTD (bromssystem av högre klass). Jag tror att de flesta försäljare blandar ihop den med en annan version av Exceler som har UTD.
Den Exceler 2500A som Daiwa visar i sin katalog anges ha UTD (och riktpris på 1195).
Kan man anta att Exceler faktiskt har UTD, men att du köpt en tidigare utgången årsmodell eller version utan UTD?
För i mina ögon (katalogporr asså) ter sig den (Exceler) och även Freams ut som trevliga saker. Speciellt Freams om den tål vårt, iofs måttliga, saltvatten i 08-land.
(Passande i ett set med budget om ca 2500-3000kr ...)
Kommentera
-
Köp en Sedona som stahre säger.
Jag skulle tro, säger tror, att de största *konkreta* skillnaderna är:
- Exceler har ett T-handtag, Sedona ett vanligt. (Vissa vill ha T, andra inte.)
- Med Sedona kan du klara din budget, med Exceleren kommer du inte ha råd med lina. Trist.
- Utseende och varumärke. Viktigt. Välj själv.
Sedan finns det skillnader i "features" men, ... tja.
Den UTD-broms som omtalas och kanske finns på Exceleren är kanske bra för större och stridbar fisk. För Abborre - behövs inte.
Utan att veta - men har läst att folk *gillar* Exceleren medan Sedonan troligen mer är en "bra och prisvärd rulle". Ofta baserat på annat än ren mätbar fakta. Men så är vi männniskor.
Tror faktiskt att just vevhandtagets T eller inte T är det mest avgörande.
/// Andra kan och brukar ha andra lika giltiga uppfattningar och åsikter.
Tillägg: punkten om utseende under konkreta skillnader.Senast ändrad av jonasby; 2017-06-28, 13:48.
Kommentera
-
Jag har ägt två exemplar av Exceler (EXE2500A). Ett behöll jag. Ingen UTD på någon av dem.Ursprungligen postat av jonasby Visa inläggDen Exceler 2500A som Daiwa visar i sin katalog anges ha UTD (och riktpris på 1195).
Kan man anta att Exceler faktiskt har UTD, men att du köpt en tidigare utgången årsmodell eller version utan UTD?
Varianten med UTD tror jag benämns Exceler EA.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2017-06-28, 15:45.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Peter BTillhör begåvningsreserven sen ngr år , bidrar med denna devis.
Peter b1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-07-02, 20:28 -
-
av SpiN.Hej jag är ny här och har en hel del fiske drag och försöker hitta information från vart dom kommer...4 Foton
-
2026-06-02, 09:20 -
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
2026-04-11, 13:03 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|