ABU Verdict 60-180g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Verdict 60-180g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ABU Verdict 60-180g

Någon som testat detta spö och vill ge sig på ett litet utlåtande? Söders tycker att 120g är max och att det altså skulle vara ordentligt felklassat..
    Senast ändrad av jonnieboy; 2017-07-12, 18:30.

Har det o tycker det stämmer väl i kastvikt..tom ngt underklassat. Söders har saxat texten från 120 grams varianten tyvärr. Har längre bakhandtag än dom flesta gäddpåkar jag kännt på vilket jag gillar. Dock blir ju klingan ngt kortare. För det priset söder har tycker jag att det är ett kanonspö, känns välbyggt för sin prisklass. Har en curado 301e på alternativt en vc pike och båda funkar kanon på

Kommentera

Åfan! Jag mejlade dem ändå och frågade.. men det låter ju bra isf!

Kommentera

Lyfter denna tråd. Vad sägs om klassningen? Jag letar ett prisvärt snabbt spö som kastar tailbeten, gummin på 110-130g bra... Söders pris är ju högst rimligr

Kommentera

Jag gillar spöet, styvt när man viftar, känns roligt att drilla fisk och kasta PIG shads med 15gram huvuden iallfall, inte fiskat jättemycket gädda sen jag fick hem spöt
          Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

Så typ 115 g är inga problem? Är bra sugen men vet inte om man ska ta ett kraftfullare. Jag kastar aldrig nästan mer än 90-120g

Kommentera

Jag fick en bra deal på ett westin dynamic T som är klassat typ 120-260g. Fiskar ganska sällan tyngre än 120g men ville ändå ha ett spö för de tillfällena. Spöt har lite djupare aktion vilket känns ganska skönt när man hänger på tyngre. Har inte maxat det än men det kastar fint från 60-70g tycker jag så klassningen är ju lite skum.. har väl varit uppe på 160g som mest än och det gick kalas med. Jag betalade typ 1100kr för spöt och för det priset tycker jag det är riktigt bra om än lite tyngre och klumpigare än det man skämt bort sig med på sistone.

Kommentera

Jag har på sistone fiskat en hel del med Grim Reaper v.2 -170 gram, 9 fot.

Det hanterar i alla fall beten från 55 - 150 gram galant. Skönt att drilla även mindre gäddor med det. Inte påkigt alls men lätt och känsligt med relativt mjuk topp. Jag kunde t.o.m. jerka från land med det.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Har sneglat på det men 9" är för långt. Jag är inge bekväm med 9" eller längre
                  7,5-8,2" är enligt mig och mitt fiske perfekt

Kommentera

Det många inte tänker på är att om ett 9-fotsspö har ett långt handtag kan den "fiskbara" delen av klingan vara lika lång som på ett kortare spö med kort bakhandtag.

Grim Reaper har ett långt bakhandtag och personligen gillar jag det för det blir smidigare att kasta tunga beten.
                    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2017-08-18, 10:33.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 429 svar
                    240 261 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Retroräven  
                    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01