Spinnspö till Daiwa Steez SV TWS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö till Daiwa Steez SV TWS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Spinnspö till Daiwa Steez SV TWS

    Tja!

    Har precis inhandlat mig en Daiwa Steez SV TWS. Behöver köpråd till denna rulle. Ska i stort sätt bara fiska cranks/jerkbaits så letar efter ganska mjukt spö med medium snabb aktion. Har kollat på Abu Villain 5-20gr, BFT Perception och Daiwa Prorex AGS. Vad rekommenderar ni och varför?

  • #2
    Jag fyndade ett shimano bassterra xt idag. Har alltså inte hunnit testfiska det ännu men känslan säger wow! Tror där är en grym känsla i det spöt och perfekt till twitch/jerk. Tog spöt upp till 21g, tror nog man kan lägga på både 5 och 7gram på det

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av skitskalle Visa inlägg
      Tja!

      Har precis inhandlat mig en Daiwa Steez SV TWS. Behöver köpråd till denna rulle. Ska i stort sätt bara fiska cranks/jerkbaits så letar efter ganska mjukt spö med medium snabb aktion. Har kollat på Abu Villain 5-20gr, BFT Perception och Daiwa Prorex AGS. Vad rekommenderar ni och varför?

      Hittade något bra på black Friday?
      Hållet koll efter en Men inte hittat något fantastiskt bra.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av skitskalle Visa inlägg
        Tja!

        Har precis inhandlat mig en Daiwa Steez SV TWS. Behöver köpråd till denna rulle. Ska i stort sätt bara fiska cranks/jerkbaits så letar efter ganska mjukt spö med medium snabb aktion. Har kollat på Abu Villain 5-20gr, BFT Perception och Daiwa Prorex AGS. Vad rekommenderar ni och varför?
        Blev det något spö och vad blev det för spö?
        Jag köpte ett Prorex XR 8' 5-25g haspel i somras i tron att det var snabbt och toppigt till långsamt jiggfiske men det var mjukare än så i toppen, mer ett allround eller crankspö skulle jag tro, kanske något för dina behov?
        XR spinn verkar vara likartad http://teamcolibri.blogspot.se/2017/...2-100hsla.html

        Hur AGS är i spinn vet jag inte men sannolikt lite snabbare och möjligen styvare i toppen. Nu funderar jag själv på ett spinnspö 7'-7'6", lite snabbare och toppigare än det du söker, för jigg, TC och en och annan plåtbit och BFT Perception ligger bra där tror jag. Nån som prövat ABU Verdict 7'2" ?

        Kommentera


        • #5
          Förlåt för att jag trampar folk på tårna. Men man matchar INTE en Steez med prorex XR....INTE!

          Om du ska ha ett seriöst crankbaitspö så skulle jag snegla på St Croix legend glass...sjuuuuuuukt trevliga, modellen med 3/4Oz borde va rätt allround.
          Kan se rätt porrigt ut med retrolook vs hypermodern.

          Kommentera


          • #6
            Har ett Daiwa Steez 210 -1oz odelat spö från Japan i säljes, finns ej i Europa. Hade matchat rullen rätt bra ��

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
              Förlåt för att jag trampar folk på tårna. Men man matchar INTE en Steez med prorex XR....INTE!

              Om du ska ha ett seriöst crankbaitspö så skulle jag snegla på St Croix legend glass...sjuuuuuuukt trevliga, modellen med 3/4Oz borde va rätt allround.
              Kan se rätt porrigt ut med retrolook vs hypermodern.
              He,he... Steez var det ja! Ja kanske kan TS gå upp ett snäpp eller så, om han nu läser FS numera.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
              2 svar
              2 497 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TomHiddleston  
              Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
              24 svar
              3 833 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg uffe62
              av uffe62
               
              Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
              39 svar
              5 659 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg OGRudan
              av OGRudan
               
              Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
              468 svar
              107 669 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Julle68
              av Julle68
               
              Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
              3 554 svar
              229 724 visningar
              12 gillar
              Senaste inlägg Tylön
              av Tylön
               
              Arbetar...
              X