bästa abborrdraget? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bästa abborrdraget?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hmmm ... hittar bara det här Bagarn .... Nexave AX Heavy Jerk

Kommentera

En spinnare som alltid brukar fungera bra för mig på abborre är Mepps Black fury, svart sked med gula prickar!.

Kommentera

...frågan är ställd på ett sådant sätt att det är omöjligt att svara. Beror helt på säsong och typ av vatten, det finns helt enkelt inte ett "bästa" abborrdrag. Däremot finns det beten som är "bäst" under vissa säsonger och vissa väderlekar. Tidig vår, lite mindre jigg med lite tyngre huvud. Senvår o sommar, normal jigg, ytbeten och små wobblers. Höst o senhöst det samma men med lite olika tekniker och djupare... gör inte misstaget att snöa in på ett drag. Anpassa ditt abborrfiske efter säsong och väder... det är både roligt och effektivt. Nästa grej som hettar till för abborrfiske tror jag kommer att bli gamla spinnaren... i olika utföranden och i kombination med jigg. Får se om jag har rätt...
        "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
        "Keep it simple"

//Jan O
        www.fisheco.se
        www.brofiske.net
        www.magazinefisheco.se

Kommentera

Rent generellt måste jag hålla med Jan O. Tid på dygnet, säsong och inte minst fiskeplats och fiskevatten spelar in.
          I min hemsjö Gisslaren tycks inte abborrarna ha någon större lust vare sig till wobbler eller jigg men spinnare är populärt.
          2 modeller skördar stort för närvarande. ABUGarcia Active Spinner 12g i färgerna H-BS och H-GS.
          Den andra är den här:http://www.fiskesnack.com/fotogaller...iperBeBest.jpg men den lär inte vara lätt att få tag på!
          Senast ändrad av BeBest; 2006-08-01, 13:52.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Den gamla hederliga spinnaren är oslagbar som allroundbete för abborre.
            Funkar i princip i alla väder och oavsett säsong. Spinnaren, i dessa jerkbait tider, en liten nästan bortglömd guldklimp i draglådan. Min personliga favorit är den gamla fina droppen. Visst kan man få större fiskar eller mer med jigg, små wobblers eller ytbeten om förutsättningarna är de rätta. När jag började fiska för över 30 år sedan var det nästan enbart med spinnare eller skeddrag. Med tiden växte draglådan med högar av wobblers, nappalarm, jiggar, poppers, jerkbaits och andra konstigheter. Spinnaren liksom glömdes bort i högen av "häftiga" beten. Numera har spinnaren hittat tillbaka till mitt hjärta och den åker på som första val vid varje fisketur.

Kommentera

okej tack för svaren
              Älskar fiske, betestillverkning och självklart brudar!

Kommentera

relax

Kommentera

tja! det bästa abbordraget som ja tycker är en svartvibrax med röda prickar på skeden/andre´

Kommentera

rapala cd och relaxjiggar

Kommentera

små jiggar, både dubbel-arslen, enkel-arslen och shadar tillsammans med mörrumsspinnaren och reflex spinnaren..
                      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 504 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57