jerk utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerk utrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av patrika
    Idag va jag på lundgrens och införskaffade mig Jerk utrustning
    det blev Spö: LF Jerk Premium Heavy - Rulle: Ambassadeur 5601 JB -
    Lina: tub line 0,41 - och ett antal styva Jerk tafsar ink 2 Buster Jerk drag.
    allt gick på runt 2400 kr

Kan bara säga att jag är riktigt nöjd va nyss och testade utrustningen och missade 2 st gäddor och på köpet fick jag ett skatbo som nu är upptrasslat ivf fick lite tips av den yngre kille i butiken som va väldigt trevlig och hjälpsam.

/patrika
    Hej Patrika; Trevligt att höra att du handlade dina jerkfiskeprylar hos Lundgrens Fiskeredskap i Gamla Stan. Finns det någon fiskebutik som jag vill ge toppbetyget 5* av 5 möjliga * är det Lundgrens! Vilken atmosfär och vilken tillmötesgående och kunnig personal!
    Old Firehand

Kommentera

Lundgrens har absolut trevligast personal bland butikerna i Stockholm! Var där idag och tänkte köpa det där paketet med JB-rullen och RST-spöt. Stod också och valde mellan medium eller heavy. Kunde inte bestämma mig så det blev tyvärr inget köp. Tänkte kolla på forumet först vad ni har för tips.

-Var sugen på ett medium med motsvarande argument som ALQ. Heavy-spöt kanske blir för trist att jerka hem 80-grams beten med? Finns det fler här som köpt detta paket och kan uttala sig om fördelar/nackdelar med medium och heavy vid "normalt" jerkfiske? "Svampar" medium-spöt mycket när man jerkar in beten runt 100 gram?

Kommentera

Jag köpte heavy spöt för ej så länge sedan, och ja är mycket nöjd med det. Va mjukare än va ja trodde, men inga problem å styra beten över 100 gram iafa! Jag velade också på heavy och medium, men till slut föll lotten på heavy, vilket jag inte ångrar (fiskar uteslutande med beten mellan 70-110 gram).

mvh/Jon
        - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
        24 svar
        2 358 visningar
        0 gillar