Nytt Spinnspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt Spinnspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nytt Spinnspö?

tjenare, funderar på att införskaffa ett nytt spinnspö nu när vintern står runt hörnet och undrar vad man ska köpa för något, hade tänkt mig ett relativt kort spö 7-8fot och kastvikter runt 100-120 tänkt till bucktails och softbeten typ ht bullar mm. har kollat lite på the browler lamiglass mm men kom gärna förslag vettja.
    tack för mig.
    Senast ändrad av Guest; 2006-12-09, 18:33.

Berkley Signa Pike

Tjena!
    Till den typen av fiske kör jag med Berkley Signa Pike 8' och är helnöjd med det!
    /D
    Senast ändrad av Dabilur; 2006-12-09, 22:13.
    Stå på dig... annars gör någon annan det!

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
      tjenare, funderar på att införskaffa ett nytt spinnspö nu när vintern står runt hörnet och undrar vad man ska köpa för något, hade tänkt mig ett relativt kort spö 7-8fot och kastvikter runt 100-120 tänkt till bucktails och softbeten typ ht bullar mm. har kollat lite på the browler lamiglass mm men kom gärna förslag vettja.
      tack för mig.

Finns bara ett spö EDGE Trigger 8,6 fot 40-130 gram det är helt sjukt skönt ja har kastat 18 grams atom med de går det med å inte alls påkigt.
      Ja köpte mitt för 2000 kr på söders sportfiske. Perfekt till Westins å stora Zalt å Hell tail.

Kommentera

Är själv ute efter ett sådant spö nångång när det är plus på kontot (läs februari). Har spanat in Fig Rig tooth tamer 7".
        Btw, lordpike, du liknar en arg eminem på din avatar-bild. Såg nu att den togs när ni fetbommat en regnig hård dag, förståeligt isf...

Kommentera

Ursprungligen postat av Olof
          Är själv ute efter ett sådant spö nångång när det är plus på kontot (läs februari). Har spanat in Fig Rig tooth tamer 7".
          Btw, lordpike, du liknar en arg eminem på din avatar-bild. Såg nu att den togs när ni fetbommat en regnig hård dag, förståeligt isf...

vart får du tag på figgen i sverige 7 fotaren?
          har den för aktion och kastvikter? är ute efter något lite mjukare än mitt limited edition 6.10 fig och även lite längre men max 8 fot men ändå inte för påkigt med bra kastvikter.
          angående avataren så ja jävlar det var misärfiske i allra högsta grad, har båten på skjutområde och tv övervakat så vi fick inte åka hem förrens skjutningen var slut och det var 1600 och med det fisket och vädret så ville man bara hoppa överbord med ett ankare runt halsen.

Kommentera

vart får du tag på figgen i sverige 7 fotaren?
            har den för aktion och kastvikter? är ute efter något lite mjukare än mitt limited edition 6.10 fig och även lite längre men max 8 fot men ändå inte för påkigt med bra kastvikter.
            angående avataren så ja jävlar det var misärfiske i allra högsta grad, har båten på skjutområde och tv övervakat så vi fick inte åka hem förrens skjutningen var slut och det var 1600 och med det fisket och vädret så ville man bara hoppa överbord med ett ankare runt halsen.
            Ej i Sverige. Hör med Jenk.

Kommentera

Ej i Sverige. Hör med Jenk.
              tror ni om detta då?

Kommentera

jag har the browler och gillar de skarpt men allt är ju pesronligt men skulle du fråga mig så the browler

Kommentera

Detta isf:

Det du länkade till var 90 gr (3 oz), det jag länkar till är 170 gr (6 oz). Sen fanns det ett 7,6" 225 gr (8 oz). Det tycker jag är lite overkill kanske
                  7" 6 oz kan du ju använda med fördel som jerkspö också. Det kommer jag göra, vill ha ett längre jerkspö än det 6" jag har nu. Tack för tips om lamiglass, kanske blir ett sådant istället! fish on!

Kommentera

Detta isf:

Det du länkade till var 90 gr (3 oz), det jag länkar till är 170 gr (6 oz). Sen fanns det ett 7,6" 225 gr (8 oz). Det tycker jag är lite overkill kanske
                    7" 6 oz kan du ju använda med fördel som jerkspö också. Det kommer jag göra, vill ha ett längre jerkspö än det 6" jag har nu. Tack för tips om lamiglass, kanske blir ett sådant istället! fish on!
                    fan vad svårt det ska vara o välja, skulle vilja känna på dom men är ju en bit till sthlm.. använda ett 7 fots till jerk skulle jag aldrig göra, tycker nästan mitt fig rig 6.10 är lite långt, skulle gärna se ett 5 fots spö eller dylikt, det vore coolt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 481 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57