Vilken fiskeväska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken fiskeväska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilken fiskeväska

    Sitter och tittar på lite fiskeväskor. Jag har idag en Westin vertical master som jag är jättenöjd med, men tycker att det är lite jobbigt att skifta all utrustning mellan gädd och öring/abborrpassen. Jag tänker mig en ny väska för gäddfisket. Vill gärna ha en ”platt ficka” där jag kan ha diverse zippåsar med flugor eller tafsar. Något avskiljt utrymme för matsäcken, mobil, nycklar och kanske extra mössa.

    Har tittat på lite Abu beats pro boat bag, både den lilla och stora, Daiwa prorex lure bag 4 XL, Rapala lurecamo tackle bag magnum och savage gear system box bag X3.

    Någon som har erfarenhet av dessa eller har något annat att rekommendera?

  • #2
    Prorex väskan är alldeles lagom för mitt fiske, i locket kan man ha massa extra saker. Den bästa väskan jag har haft och jag har haft ett par fiskeväskor genom åren.

    https://sportfiskeboden.com/products...-bag-4-x-large

    Kommentera


    • #3
      Jag köpte en 60 liters väska hos Engelsons för en spottstyver som jag är supernöjd med. Men det kanske måste vara en märkesväska....

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av esoxlucius666 Visa inlägg
        Jag köpte en 60 liters väska hos Engelsons för en spottstyver som jag är supernöjd med. Men det kanske måste vara en märkesväska....
        Nja en del vill nog ha märke men för flertalet är det nog en fråga om storlek och funktion och den 60 liters väska jag fann på Engelsons är närmast en sportväska. Dvs en helt annan typ av väska som i min mening inte kan mäta sig med en dedikerad fiskeväska, oavsett pris.

        Kommentera


        • #5
          Det måste inte vara en märkesväska. Däremot så är ju fiskeväskorna framtagna efter de kriterier som vi fiskare efterfrågar. För mig är det viktigt att väskan pallar med regn en hel dag. Den behöver kanske inte vara helt vattentät men tillräckligt för att extrakläder eller bilnycklar mm inte ska ta skada. Annars har jag börjat att allt mer köpa kläder, kepsar mm från fiskemärken då jag hellre lägger mina pengar i den säcken än hos ett märke som inte är fiskerelaterat. Jag känner lite att vi står på samma sida/sitter i samma båt då dom hela tiden utvecklar fisket med nya produkter.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg
            Det måste inte vara en märkesväska. Däremot så är ju fiskeväskorna framtagna efter de kriterier som vi fiskare efterfrågar. För mig är det viktigt att väskan pallar med regn en hel dag. Den behöver kanske inte vara helt vattentät men tillräckligt för att extrakläder eller bilnycklar mm inte ska ta skada. Annars har jag börjat att allt mer köpa kläder, kepsar mm från fiskemärken då jag hellre lägger mina pengar i den säcken än hos ett märke som inte är fiskerelaterat. Jag känner lite att vi står på samma sida/sitter i samma båt då dom hela tiden utvecklar fisket med nya produkter.
            Just det där med vattentäthet vet jag inte, men det finns ju specifika påsar att ha det värdefulla i så att säga. Sen kanske du fiskar från båt och bara bär den dit också men för mig som landfiskare blev det oerhört mycket bättre när jag köpte en, i det här fallet avsett meteryggsäck (karp, gädda osv), istället för att ha någon jävla axelremsväska som gör att man får satans ont i hela kroppen efter att ha släpat på 4 lådor jerkbaits över myrmark. Lätt att skifta lådorna bara, fack finns det i överflöd och verktygen följer med oavsett (så länge man inte försöker vinna vikt). Just den jag har är från Gardner och är väl lite billigare än t.ex Fox och liknande märken men tveksamt om man hade märkt någon skillnad. Stort frysfack ovanpå för den som gillar att släpa på 5 kg betesfisk eller kanske ett 6-pack folköl och grillkorv.
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • #7
              Kommer endast att fiska från båt med denna väska. Kommer troligen inte att packa den helt full utan det blir i undantagsfall, har jag tänkt iaf...

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg
                Kommer endast att fiska från båt med denna väska. Kommer troligen inte att packa den helt full utan det blir i undantagsfall, har jag tänkt iaf...
                Hur gick det, har det blivit någon ny väska?

                Jag är på jakt själv och kollar bland annat på w3 vertical master eller prorex 4 XL väskorna. tycker det är svårt att bestämma sig utan att se dem i verkligheten...
                Hur tycker du att öppningen på w3 väskan fungerar? Jag tycker det verkar smidigt att stora facket öppnas framåt, men kanske lika gärna kan bli jobbigt istället?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inlägg

                  Hur gick det, har det blivit någon ny väska?

                  Jag är på jakt själv och kollar bland annat på w3 vertical master eller prorex 4 XL väskorna. tycker det är svårt att bestämma sig utan att se dem i verkligheten...
                  Hur tycker du att öppningen på w3 väskan fungerar? Jag tycker det verkar smidigt att stora facket öppnas framåt, men kanske lika gärna kan bli jobbigt istället?
                  Hallå, har varit lite off och helt missat ditt inlägg. Har inte blivit någon ny väska än, delvis beroende på att många väskor inte finns i lager inne på söders. Vill gärna se och klämma live.

                  Jag kan ibland tycka att öppningen är lite jobbig, det är oftast smidigare när man kan ta lådorna ”ståendes”. Man kan såklart lägga väskan ner, men då blir det problem med ev tänger mm.
                  Sen är det lite beroendes på hur ofta man vill öppna det stora facket. Jag är lite jobbigt noga med att alltid lägga tillbaka allt, men man kan ju kanske ha en ask liggandes löst i båten tex.

                  Det är det enda som jag kan störa mig på, en underbar väska annars. Jag brukar vid gäddfiske ta med 3 eller 4 askar beroende på storlek. I öppningen (locket) till stora facket har jag tafsar, måttband, flugor och tailar i zippåsar. Översta lilla facket har jag tagit bort avdelaren. Där lägger jag extra handskar, mössa, nycklar, telefon, krokar, mackor och dricka. I sidofacken hamnar stingers i 2 VHS fodral samt kaffetermosen. Finns även ett litet fack med dragkedja baktill. Där hamnar ofta någon påse att slänga skräp i, eller om man vill ta upp en fisk. Absolut en väska jag kan rekommendera.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

                    Just det där med vattentäthet vet jag inte, men det finns ju specifika påsar att ha det värdefulla i så att säga. Sen kanske du fiskar från båt och bara bär den dit också men för mig som landfiskare blev det oerhört mycket bättre när jag köpte en, i det här fallet avsett meteryggsäck (karp, gädda osv), istället för att ha någon jävla axelremsväska som gör att man får satans ont i hela kroppen efter att ha släpat på 4 lådor jerkbaits över myrmark. Lätt att skifta lådorna bara, fack finns det i överflöd och verktygen följer med oavsett (så länge man inte försöker vinna vikt). Just den jag har är från Gardner och är väl lite billigare än t.ex Fox och liknande märken men tveksamt om man hade märkt någon skillnad. Stort frysfack ovanpå för den som gillar att släpa på 5 kg betesfisk eller kanske ett 6-pack folköl och grillkorv.
                    Skulle du vilja länka till väskan? Lät intressant

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 494 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                    24 svar
                    3 826 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uffe62
                    av uffe62
                     
                    Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                    39 svar
                    5 645 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg OGRudan
                    av OGRudan
                     
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                    468 svar
                    107 655 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Julle68
                    av Julle68
                     
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 547 svar
                    228 821 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Arbetar...
                    X