Vilket ekolod till land- och flytringsfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket ekolod till land- och flytringsfiske?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilket ekolod till land- och flytringsfiske?

    Hallå!
    I år har jag tänkt damma av min gamla flytring för att förhoppningsvis få lite bättre utdelning på abborrfisket då det gått vansinnigt dåligt från land.
    Till detta så skulle jag såklart vilja ha ett ekolod, och tanken är att göra lite egna djupkartor från land också.
    Just nu står det mellan Deeper Pro+ och Garmin striker cast GPS, men vilket ska man välja? Jag kommer väl främst att fiska ned till max 10 meter.

  • #2
    Hej,

    jag köpte deeper chirp+ Förra hösten och är väldigt nöjd med den, inte så insatt hur mycket det skiljer pro samt chirp modellen dock. Men appen är lätt och smidig samt enkel att komma igång med. Kopplar upp bra. Jag skulle kanske rekommendera att gå in i närmsta fiskebutik och rådfråga ( så jag kom fram till chirp+) var först inne på pro+ men han fick in mig på chirpen. Hans son använde den så han visade fina bilder på ekon han fått fram!

    Skitfiske på dig!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Scorpia Visa inlägg
      Hej,

      jag köpte deeper chirp+ Förra hösten och är väldigt nöjd med den, inte så insatt hur mycket det skiljer pro samt chirp modellen dock. Men appen är lätt och smidig samt enkel att komma igång med. Kopplar upp bra. Jag skulle kanske rekommendera att gå in i närmsta fiskebutik och rådfråga ( så jag kom fram till chirp+) var först inne på pro+ men han fick in mig på chirpen. Hans son använde den så han visade fina bilder på ekon han fått fram!

      Skitfiske på dig!
      Jag har faktiskt sneglat lite på Chirpen också då den är mer precis än Pro+. Och prylnörd som man är så vill man ju egentligen ha det värsta...

      Kommentera


      • #4
        Deeper chirp+ är ju bara ett par hundralappar dyrare än PRO när jag kollade lite snabbt, så jag skulle absolut rekommendera denna. Jag har en Chirp+ och den fyller väl sitt syfte för mig, dvs använda från kajak samt från alla olika hyrbåtar jag hyr. Kasta från land har jag bara gjort någon enstaka gång, ska du göra det måste du ju ha ett kraftigare gäddspö som fixar Deeperns vikt. Så ska du fiska abborre från land får du ta med gäddspöt.

        Det finns två appar, en äldre och en nyare. Den nyare ska enligt dem själva vara bättre, MEN krånglar fanimej hela tiden. Lodningen hackar, stannar av, pausar, eller så hänger sig appen och man får starta om. Använder därför bara den äldre...vet inte om det beror på min telefon (iPhone 8+). Enligt
        dem på Deeper sade att de jobbade på problemet. Därefter funkade den nya appen rätt bra från och med i somras. Dock när jag startade årets säsong var problemen tillbaka igen, så orkar inte bry mig om det mer så länge de inte tar bort den gamla appen.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
        2 svar
        2 478 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg TomHiddleston  
        Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
        24 svar
        3 813 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uffe62
        av uffe62
         
        Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
        39 svar
        5 614 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg OGRudan
        av OGRudan
         
        Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
        468 svar
        107 621 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Julle68
        av Julle68
         
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 545 svar
        228 153 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg Wilier75  
        Arbetar...
        X