Hur mycket som priset på ett spö kan determineras av kvalité vs hype&lurendrejeri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket som priset på ett spö kan determineras av kvalité vs hype&lurendrejeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Spöringar är väl typ den ända komponent jag kollar på vid köp av dyrare spön, sedan är det väl mest design/känsla som avgör.
    Förväntar mig iallafall Fuji sic/Daiwa ags på spön över 3000kr, hårdare material än alconite och linan löper "bättre" genom ringarna.
    Jämför man t. ex ett shimano expride b med ett shimano zodias kan man känna en rätt tydligt skillnad.
    Sedan finns det ju även titanium torzite som är ännu lättare/hårdare, sitter oftast på spön över 5000kr.
    Spenderar trots det mest fisketimmar med mina billigare spön och plockar bara fram dyrgriparna vid fint väder.

    Kommentera


    • #12
      Varför dyrgripar endast vid (sällsynt) finväder? Rädd att slinta, halka och tappa eller?

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Varför dyrgripar endast vid (sällsynt) finväder? Rädd att slinta, halka och tappa eller?
        Rädd om korkhandtagen , känns även mer speciellt/lyx när man inte använde dem så ofta.
        *edit* Har oftast något bruksspö liggandes i bilen också, mina dyrare spön är oftast odelade så det är även av förvaringsmässiga skäl.
        Senast ändrad av Adde_92; 2024-04-03, 20:08.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Adde_92 Visa inlägg

          Rädd om korkhandtagen , känns även mer speciellt/lyx när man inte använde dem så ofta.
          *edit* Har oftast något bruksspö liggandes i bilen också, mina dyrare spön är oftast odelade så det är även av förvaringsmässiga skäl.
          Förstår, jag fiskar tyvärr så pass sällan att jag gärna kör det bästa jag har om metoden är sån och tillfälle erbjuds. Det hugger ju inte heller stup i kvarten och då är det trevligt att iaf få uppleva "lyxen" mellan fåtaliga hugg. Bl a därför jag nyss köpte ett nytt, lätt, spänstigt och trevligt HÖ-spö trots få turer under kort högsäsong.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
          2 svar
          2 502 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg TomHiddleston  
          Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
          24 svar
          3 835 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg uffe62
          av uffe62
           
          Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
          39 svar
          5 668 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg OGRudan
          av OGRudan
           
          Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
          468 svar
          107 673 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Julle68
          av Julle68
           
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
          3 558 svar
          230 323 visningar
          12 gillar
          Senaste inlägg Kolnej
          av Kolnej
           
          Arbetar...
          X