Nätfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätfiske

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nätfiske

Hej!
    Jag tänker fiska med nät i sommar i Söderhamns skärgård (inomskärs). Något som jag aldrig gjort förut, men är väldigt nyfiken på. Vilken maska/tråd används till abborre/gädda, havsöring/lax och gös/sik? Har någon erfarenhet av Pietarin-nät? Var köps de billigast? Vilka andra ”märken” är bra? Var köper ni era fiskenät?
    Övriga bra ”nät-råd” tas gärna emot också från en nybörjare! Mam

Spontant så är jag osäker om detta är det rätta forumet för att få tips med nätfiske. Men om jag skulle rekommendera något bra nät så skulle det vara försvarsmaktens hårnät, internet eller kanske något spännande spindelnät. Lycka till!
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av north pike22 Visa inlägg
      Hej!
      Jag tänker fiska med nät i sommar i Söderhamns skärgård (inomskärs). Något som jag aldrig gjort förut, men är väldigt nyfiken på. Vilken maska/tråd används till abborre/gädda, havsöring/lax och gös/sik? Har någon erfarenhet av Pietarin-nät? Var köps de billigast? Vilka andra ”märken” är bra? Var köper ni era fiskenät?
      Övriga bra ”nät-råd” tas gärna emot också från en nybörjare! Mam
      Hahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahahahahhahah ahha

Kommentera

Verkar som flaskan är tom o korken sitter där den inte ska !!!
        RODDAN

Kommentera

Ett annat alternativ kan ju vara att snällt påpeka att dom flesta här är emot nätfiske av många anledningar (och dessa anledningar kan ju också redovisas), eller är det bara jag som tycker att en halvmeter med "hahaha" och kommentarer om hur korkad den som råkade ställa fel fråga är känns lite onödigt?

Kommentera

Om du nu inte skojjar, så är detta ett forum i huvudsak för och med sportfiskare, nätfiske räknas inte dit... Majoriteten av fiskesnack's användare och sportfiskare i allmänhet skulle nog helst se att nätfiske förbjöds. Köp ett spö och lite drag istället så hjälper "vi" dig gärna med tips. Om du nu ändå tänker använda nät trots min avrådan så se verkligen till att du beter dig på rätt sätt och använder rätt typ av utrustning/nät (maskor, storlek, osv). Du ska även märka upp nätet ordentligt, ha nätfiskerätt, kolla upp noga vart det är ok att lägga det. Använd alldrig nätet mer än att du kan ta rätt på all fisk för eget bruk.

Kommentera

Ursprungligen postat av odevetu Visa inlägg
              Om du nu inte skojjar, så är detta ett forum i huvudsak för och med sportfiskare, nätfiske räknas inte dit... Majoriteten av fiskesnack's användare och sportfiskare i allmänhet skulle nog helst se att nätfiske förbjöds. Köp ett spö och lite drag istället så hjälper "vi" dig gärna med tips. Om du nu ändå tänker använda nät trots min avrådan så se verkligen till att du beter dig på rätt sätt och använder rätt typ av utrustning/nät (maskor, storlek, osv). Du ska även märka upp nätet ordentligt, ha nätfiskerätt, kolla upp noga vart det är ok att lägga det. Använd alldrig nätet mer än att du kan ta rätt på all fisk för eget bruk.
              mao "catch & release"-forum (fast en del av oss tar ju kanske en eller annan matfisk).
              Skriv in din signatur här >> d'oh?

Kommentera

Ursprungligen postat av DaSwede Visa inlägg
                mao "catch & release"-forum (fast en del av oss tar ju kanske en eller annan matfisk).
                "catch & release"-forum vet jag inte om vi ska kalla det. Snarare ett forum för sportfiskare med gott omdöme.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Har du vatten att fiska på är det ju din rätt, personligen drar jag gränsen vid löjnät. De flesta här på forumet tycker att det är otroligt mycket roligare att fånga fisken med spö. Personligen tycker jag dessutom att det är godare med spöfångad fisk än fisk som dör i nät.

hoppas du får en trevlig sommar, med eller utan nät.

Kommentera

Där tror jag

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
                    Har du vatten att fiska på är det ju din rätt, personligen drar jag gränsen vid löjnät. De flesta här på forumet tycker att det är otroligt mycket roligare att fånga fisken med spö. Personligen tycker jag dessutom att det är godare med spöfångad fisk än fisk som dör i nät.

hoppas du får en trevlig sommar, med eller utan nät.
                    nog att du skojar...

Tror inte at man känner skillnad i smaken på nätfångad eller spöfångad fisk. Brukar lägga lite nät nu och då och ser inte det farliga i det, rökt flundra tycker jag är en av det godaste fiskarna en varm sommarkväll, en kall pilsner till skadar ju inte heller.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 959 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11