PowerPro - Otur, eller skräp? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PowerPro - Otur, eller skräp?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Använder 0,13 PP till min lilla utrustning och den har fungerat klockrent faktiskt! Mycket bättre än fireline o annat skit i dom lägre dimensionerna.
    Måndagsexemplar finns nog av varje sak, tyvärr.

Kommentera

Jag kör PP på alla mina rullar och det har funkat perfekt i flera år nu så inte är det skräp utan nog ett måndags Ex, testa linan som föreslogs men fäst den i en våg och dra så får Du en indikation vid vilken belastning den brister!!

Visst går det att dra av en sån lina med spöt vilket man ju får göra ibland vid obotliga bottennapp men det brukar gå lite tungt och att kasta ut ska den defenitivt hålla för, men tänk också på att alla knutar inte är lämpliga för flätlina utan bara för nylon.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Jag kör PP på alla mina rullar och det har funkat perfekt i flera år nu så inte är det skräp utan nog ett måndags Ex, testa linan som föreslogs men fäst den i en våg och dra så får Du en indikation vid vilken belastning den brister!!

Visst går det att dra av en sån lina med spöt vilket man ju får göra ibland vid obotliga bottennapp men det brukar gå lite tungt och att kasta ut ska den defenitivt hålla för, men tänk också på att alla knutar inte är lämpliga för flätlina utan bara för nylon.
        Knöt min "vanliga" knut, och hängde lekaren runt en digitalvåg. Kom upp i ungefär 3.5 kg innan linan gick av. Det bör väl vara den som är kajko med andra ord? (Ska ju klara 8kg enl förpackningen).

Kommentera

Om du dragit en nylonstrumpa genom alla spösringar och inget av strumpan fastnar eller går sönder är ingen spöring trasig. Går linan av utanför knuten är det en dålig lina du fått påspolad.
          Power Pro är annars en ina i allra bästa klassen, så jag kan bara för din skull hoppas att butiken inser att något är fel med linan byter den. Ifall de har en sekunda vara i linmaskinen kommer de snart att höra klagomål från fler kunder.
          Är det däremot någon av spöringarna det är vajsing på då vete fasen om du kan få det fixat på garantin. Det är så förbaskat svårt att bevisa att skadan fanns när du köpte spöet.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Blir mycket skrivande nu! Roligt att så många svarar så fort också.

Jag testade med en ny knut nu, palomarknuten (för enkelhetens skull), satte beteslåset runt digitalvågskroken och kom upp i ungefär 3 - 3.5 kg igen innan linan gick av. Kan man med andra ord dra slutsatsen att linan är kajko?

Kommentera

Det låter som om det är fel på linan. 0.13 PP ska man inte dra av med händerna hur som helst. Gå tillbaka till affären med den, och berätta att du tappade drag på grund av linan.

Kommentera

Ta rullen och vågen och gå till butiken och visa hur läget är. Något är fel med linan. Man kan fråga sig om det verkligen rätt dimmension du fått?
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Okej, jamen dåså!
                  Kilar till affären och hör med dem imorn då! Förhoppningsvis löser det sig.

Förövrigt kan jag rapportera från dagens fiske:

Att 100kr jiggar & taffsar flög åt helskotta pga linan
                  Att jag drog sönder mina byxor så det är ett stort hål över hela låret. (Bara att kasta)...
                  Att det var riktigt skitfiske; en minigädda och nån enstaka borre runt 200-300g på 6 timmars fiske och 3 pers.

...Men vädret var ju bra iaf!
                  Senast ändrad av Alarma; 2007-06-03, 23:26.

Kommentera

Låter verkligen som det är en flisa eller vasskant i spöring eller på rullen. Prova att dra linan fram och tillbaka i ringarna och ur rullen och se ifall den går av då.
                    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Jag har avändt powerpro 0,36 i två år på dem flesta av mina olika gäddsett och jag tror alldrig jag har lyckasts varken snärta eller dragit av den linan. Dock tycker jag att den är mer knutkänsliga än andra flätlinor, därför tror jag att det är knutarna du har misslyckas med eller vassa nosöglorna på dina poppers.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 378 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13