Tips på flugfiskeset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på flugfiskeset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på flugfiskeset

Hejsan!

Efter att ha fiskat mycket när jag var yngre så kom jag ifrån det av någon anledning, så nu efter 10 år har jag fiskat mer än någonsin

Jag är sugen på att börja flugfiska lite så jag tänkte höra med er som har betydligt bättre koll än mig på såna här saker.

Är detta set något att ha som nybörjare eller finns det andra i ungefär samma prisklass som är bättre?

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...spx?id=8085556

Har ni också några andra tips på vad man bör införskaffa för det första flugfisket så tar jag gärna emot den infon också

Mvh Daniel

Att kasta abu diplomat är som att stå att vifta med en lyktstolpe. Du kommer inte alls ha någon glädje av det. Försök att hitta något begagnat loop blackline, adventure eller dyl. Du kommer få ett spö som du kan använda trots att du kommer upp dig i teknik mm. Diplomat är inte alls något bra spö, inte ens till de pengarna. Vision, loop mfl har bra ingångsset som kostar runt 1500kr, beggat kan man komma ner under en tusing för hyffsade grejer som slår diplomaten med hästlängder.

www.jkflugfiske.com är en sida som jag handlat mycket av och alltid varit nöjd med.
    Fish On!

Kommentera

Själv skulle jag aldrig köpa ett Diplomat. Man brukar rekommendera nybörjare att köpa bra grejer från början. Om du köper skitgrejer kommer du vilja uppgradera ganska snart ändå.

Jag rekommenderar att du lånar ett spö av någon annan, för att prova på flugfiske. Det är det absolut bästa alternativet. Om du fastnar kan du då köpa ett ordentligt set. Om du tröttnar har du inte slösat några pengar alls.

För kanske 2500:- får du ett set som håller en livstid. Ett sådant kan kosta 1500:- begagnat om du har tur. Du kan väl också kolla på Bäcksländan XPC. Många brukar bli nöjda med det. Kostar ungefär 1200:- tror jag, för spö, lina och rulle.

Kommentera

Tack för svaren

Jag har fått ett spö som stod och samlade damm hos en släkting, och sen ska det nog gå att låna en rulle av någon också så det löser sig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
        24 svar
        2 362 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13