Rullar från USA?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullar från USA??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rullar från USA??

Tjena undrar om någon vet någon bra och billig webshop ifrån USA som säljer shimanos olika rullar??

Undrar även vad tullkostnaderna går på + eventuella övriga avgifter.....

MVh POntus

Ursprungligen postat av N-R-G Visa inlägg
    Tjena undrar om någon vet någon bra och billig webshop ifrån USA som säljer shimanos olika rullar??

Undrar även vad tullkostnaderna går på + eventuella övriga avgifter.....

MVh POntus
    Tullkostnaden går på 25% av varans värde om den överstiger (tror det är 500kr).

Kolla Cabelas.com (sen kan du gå in på tullverkets hemsida om du vill ha det svart på vitt)

Kommentera

Moms är 25%, tull c:a 3%.

Tänk även på fraktkostnaden, Cabela's tar 40% av varans värde vid flygfrakt. Du betalar också moms/tull på fraktkostnaden så det sticker tyvärr iväg.
      Senast ändrad av Wachtel; 2007-09-13, 18:27.

Kommentera

Mitt tips är att gå in på ebay.com. Finns ofantligt mycket rullar. Även helt nya. Handlar du på ebay slipper du ofta tullen!!
        Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

här är ett par länkar till bra webshopar

TackleDirect is the World's Premier Fishing Outfitter, delivering world-class customer service in saltwater, freshwater, and fly fishing tackle from 800+ brands

Men det bästa tycker jag är att handla på ebay för då slipper du oftas tullen som sagt ovan. Webshopar skickar ofta med fedex och liknande och det fastnar nästan alltid i tullen. När man handlar på ebay så skickar dom oftas med "vanliga" posten och det slinker till 95% igenom tullen.

Kommentera

Tull

Tullen på fiskeredskap (ej fasta) skiljer sig tro det eller ej beroende om dom har tafs eller ej (fråga mig inte vad dom menar med det).

DVS att viss utrustning har tull på 3,7% och annan utrustning harr en tull på 1,7% oavsett vilket så är det inte mycket men det tillkommer moms med 25 %.

Ring tullverket för mer info.

Skitfiske på er alla.

Chris
            www.monarch-dok.se

Kommentera

Detta åkte jag på sist när jag fastna i tullen med ett paket som skickats med fedex. Paketet hade ett värde på 405$ (rullar,massa Powerpro,beten m.m)

Tull 99:-
              Införselmoms 699:-
              Adm.avg 125:-

Totalt 923:-

Men allt var mycket billigare ändå än om jag köpt sakerna i sverige.

Tex så kostade en Daiwa viento ca 1200:- och en procaster 350:-

Finns en nackdel som med fedex är att man måste vara hemma för att kunna ta emot paketet. Skickas det med vanlig post så kan du själv hämta det på posten om du inte varit hemma.

Kommentera

Okej tack för tipsen, men då kanske det inte blir så mycket billigare att beställa från usa än från tex tyskland, för där slipper man ju alla skatter och sånt....

Kommentera

Ursprungligen postat av walleyebuster Visa inlägg
                  Mitt tips är att gå in på ebay.com. Finns ofantligt mycket rullar. Även helt nya. Handlar du på ebay slipper du ofta tullen!!
                  Helt rätt!
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
                    här är ett par länkar till bra webshopar

TackleDirect is the World's Premier Fishing Outfitter, delivering world-class customer service in saltwater, freshwater, and fly fishing tackle from 800+ brands

Men det bästa tycker jag är att handla på ebay för då slipper du oftas tullen som sagt ovan. Webshopar skickar ofta med fedex och liknande och det fastnar nästan alltid i tullen. När man handlar på ebay så skickar dom oftas med "vanliga" posten och det slinker till 95% igenom tullen.
                    Undvik alla privata som UPS FEDEX DHL osv bara USPS lycka till dörr till dörr är bara dyrt och struligt ämnat åt företag
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 388 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13