Surt sa räven om rönnbören! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Surt sa räven om rönnbören!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Surt sa räven om rönnbören!

Hej!
    Jag var imorse på väg att skicka ett spö som jag sålt här på FS. Spöet i fråga var ett 7,6" odelat. Jag lade igenom framsätet och hela vägen till bakruten (1-del) och så var det inget mer med den saken. Jag åkte glad ihågen förbi Ica och skulle handla några matvaror. Jag öppnar dörren och lägger kassen i framsätet och när jag stänger dörrjäklen åker den upp igen. Jag smäller till hårdare och sen kommer jag på att spöet låg fram. När jag öppnar dörrjäkeln så har jag smällt av ca 30cm av spöets topp. Surt som fan. Men nu har jag ialla fall et 7,3" spö med en något annorlunda aktion

Jag brukar tänka mig för när jag kör endelade spön i bilen så att man inte ska klämma skiten men det komiska i det hela var att jag sopade igen dörren två gånger innan jag ens tänkte tanken.

Är ni med om något liknande kan det ju vara ett hett tips att kolla vad som tar i innan ni smäller igen dörren igen

Någon annan som brakat av ett spö i bilen?

hehe jo det e lätt hänt.. o man känner sig ruggigt dum efteråt, varför skall man alltid ha så förbannat bråttom.. ha själv haft av ett gäng spön i bilen.. speciellt trollingspön ligger risigt till, då man kastar in ca 18 spön o rullar i en stor hög, så e det lätt att något sticker ut;(
    I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe Visa inlägg
      Hej!
      Jag var imorse på väg att skicka ett spö som jag sålt här på FS. Spöet i fråga var ett 7,6" odelat. Jag lade igenom framsätet och hela vägen till bakruten (1-del) och så var det inget mer med den saken. Jag åkte glad ihågen förbi Ica och skulle handla några matvaror. Jag öppnar dörren och lägger kassen i framsätet och när jag stänger dörrjäklen åker den upp igen. Jag smäller till hårdare och sen kommer jag på att spöet låg fram. När jag öppnar dörrjäkeln så har jag smällt av ca 30cm av spöets topp. Surt som fan. Men nu har jag ialla fall et 7,3" spö med en något annorlunda aktion

Jag brukar tänka mig för när jag kör endelade spön i bilen så att man inte ska klämma skiten men det komiska i det hela var att jag sopade igen dörren två gånger innan jag ens tänkte tanken.

Är ni med om något liknande kan det ju vara ett hett tips att kolla vad som tar i innan ni smäller igen dörren igen

Någon annan som brakat av ett spö i bilen?

haha klockrent ju

ja har lyckats smälla av ett 11`fots pro logic feeder light som var helt nytt surt sa räven när man punga de pengar de kosta men va fan nu är man ganska nojjig när man stänger bakluckor speciellt på gamla saab 900 blääää de var lite kul när spödet reste sig rakt ut från sidan av bakluckan hah
      http://www.screamers.se

Kommentera

Jag är inte ensam då i vilket fall. Värst var ju ialla fall att jag sopade igen dörren två gånger.

Kommentera

Min lillebror skulle kasta i ankaret, dock hade hans jigg på spöet fastnat i repet hehe, han hivadeiväg grejjorna bra långt oxo!

Vi fick ju upp det men jiggrullen funkar inte längre!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Jodå, ett 7 fots jiggspö knäckte jag mitt över toppdelen i passargerardörren en gång. Inget dyrt spö, men ett favorit, så det sved.
            www.hellfish.se

Kommentera

Hahaha nu har du säkert en riktigt PÅK
              Min farsa råkade stänga igen bakluckan och där sticker alla min 5 BFT ismete spön ut dock var de bara en ring som gick sönder !bakluckan är jävligt tung ska jag säga.
              på väg hem från Trex-gäddan tävlingen så ligger mitt diamondback som du hade lagt ditt Jompe och när vi snart ska stanna vid min port ser jag att Henrik S har stängt igen sin dörr och 5-10cm sticker ut genom dörren och jag vågar inte se vad som har hänt men de hade klarat sig förutom att toppöglan gick sönder
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Självklart har man knäckt spö...

Been there done that, got the t-shirt
                Hade tagit isär mitt tvådelade handbyggda Laisanflugspö, lägger delarna i förarsätet medan jag packar in några gejor i baksätet när en kastvind blåser igen förardörren.... vips hade jag ett fyrdelat flugspö....

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe Visa inlägg
                  Jag är inte ensam då i vilket fall. Värst var ju ialla fall att jag sopade igen dörren två gånger.
                  Men det var ju bra, så att det gick av ordentligt
                  Jag har cyklat av ett spö, det är ju också snyggt
                  Fabrikör Stava rules...

Kommentera

om du smäller av 30 cm av toppen hur i helvete kan den då bli 7,3 fot! 30 cm är ju en hel fot
                    På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                    24 svar
                    2 359 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson