Dem har jag inte testat. Känns inte så schyssta men är du nöjd så nöt på du!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur man fiskar Bulldawg!
Collapse
X
-
Hur ser man skillnaden på gamla och nya BD's ?Ursprungligen postat av Kiwi"nej tyvärr snusemil...kolla in minna andra bilder så förstår du att jag är duktig."
Detta skrev iof du Jimmie
Inte grym, men duktig.
Jag tror iof att du är rätt duktig på ditt men du har skrivit det.
Jag tycker inte man skall stötta kopior så länge originalen är bra. Numera suger både Zalten och bulldawgarna så skulle någon göra en bra kopia skulle jag med nöje köpa dessa. Jag stöttar dem som gör bra grejer. Jag gillar inte att bulldawgarna har blivit så mycket sämre.Musky inovations har ju sjunkit på bullens kvalite´. Jag vill inte punga ut en massa pengar för att stötta dem då. Om folk tex börjar köpa Pro Logics kopia(sägs vara rikitgt bra) för att den är bättre än de nya bullarna så är det inget fel med det.
Jag fick tag på några som ser äldre ut (på förpackningarna)... två spring och en regular för 200 spänn!
Gissar att de är gamla men hur vet jag säkert?
Kommentera
-
Det ser man bl.a på färgsättningen. Skuren svans istället för gjuten är också en ledtråd. Dock är de allra nyaste Bulldawgarna skurna igen. Finns det en ruta på förpackningen där det står "Uptown Dog" intill så är bullen av den gjutna typen.Ursprungligen postat av KolnejHur ser man skillnaden på gamla och nya BD's ?
Jag fick tag på några som ser äldre ut (på förpackningarna)... två spring och en regular för 200 spänn!
Gissar att de är gamla men hur vet jag säkert?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG?Det ser man bl.a på färgsättningen. Skuren svans istället för gjuten är också en ledtråd. Dock är de allra nyaste Bulldawgarna skurna igen. Finns det en ruta på förpackningen där det står "Uptown Dog" intill så är bullen av den gjutna typen.
Underbart att dom har börjat med dom igen, Fick just hem en bulldwag magnum walley färgen! Vilken skillnad på skurna och den gjuten!
Kommentera
-
Bild på den ena, någon kanske kan säga av bilden om den är gammal eller ny?Ursprungligen postat av KG?Det ser man bl.a på färgsättningen. Skuren svans istället för gjuten är också en ledtråd. Dock är de allra nyaste Bulldawgarna skurna igen. Finns det en ruta på förpackningen där det står "Uptown Dog" intill så är bullen av den gjutna typen.
Kommentera
-
Det kan man göra. Jag har inte märkt någon skillnad på fångsterna oavsett om tråden är kvar eller inte. Men jag inbillar mig att den går lite livligare när tråden är borta.Ursprungligen postat av KolnejBrukar man modda bort en del av tråden i samband med att man riggar om krokarna?
Kommentera
-
prologic kopian är bättre och hållbarare i gummit än vad andra kopior är. tyvär så gillar jag inte svansen, även om gummit är mjukt så rör sig inte svansen när man vevar in den långsamt, och så har den samma problem som många andra kopior att den går snett när man vevar den snabbt. Det går att lösa hyffsat genom att blya den lite extra, då blir den säkert farlig på djupet men har tyvär inte hittat någon kopia som ens är i närheten av de skurna bulldawgarna,Ursprungligen postat av Kiwi"nej tyvärr snusemil...kolla in minna andra bilder så förstår du att jag är duktig."
Detta skrev iof du Jimmie
Inte grym, men duktig.
Jag tror iof att du är rätt duktig på ditt men du har skrivit det.
Jag tycker inte man skall stötta kopior så länge originalen är bra. Numera suger både Zalten och bulldawgarna så skulle någon göra en bra kopia skulle jag med nöje köpa dessa. Jag stöttar dem som gör bra grejer. Jag gillar inte att bulldawgarna har blivit så mycket sämre.Musky inovations har ju sjunkit på bullens kvalite´. Jag vill inte punga ut en massa pengar för att stötta dem då. Om folk tex börjar köpa Pro Logics kopia(sägs vara rikitgt bra) för att den är bättre än de nya bullarna så är det inget fel med det.Tube for life
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 372 visningar