Hade en polare nere för ett tag sedan,som snikat och köpt ghost-tail,dom var så mjuka att dom gick sönder på en gång,två av dom utan att varit i kontakt med fisk(sprack undertill),han var milt sagt missnöjd.Dessutom var dom gjorda i nån konstig plast som inte gick att laga lika smidigt som orginalet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur man fiskar Bulldawg!
Collapse
X
-
Japp, okaj.. jo dom är ju värda att testa.Ursprungligen postat av KG?Vet inte hur fishit-kopian är, men Bulldawgkopiorna har generellt varit slarvigt viktade. Dom går snett och sjunker inte på samma sätt som originalen. Sen har krokinfästningarna på vissa kopior varit rent undermåliga. Men eftersom en fishit-kopia knappt kostar något så är det väl bara att prova.
Såg nu att en orginalare inte kostar alls så mycket som jag fått för mig iofs.
Men jag skall testa fishits i alla fall!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Det råder ju helt klart olika åsikter, dock så känner jag att jag varit källkritisk och skapat mig en egen uppfattning!
Mr rubber skall testas i alla fall, jag kommer säkert bli nöjd, blir jag inte det är det inte så farligt med 159:- för en riktig!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ja Mr big rubber går ju sönder lättare än vad en Bulle gör, men i en gäddmun så går dom Bullar jag sett sönder ganska lätt med
Men dom sjunker mkt snabbare med och är trevligare att fiska djupt med tycker jag. Å att man får tre Rubber för en Bulle e ju inget minus. Man kan även skära upp rubbern undertill och klippa bort lite bly så blir det en "shallow".
men ska jag vara ärlig så fiskar jag inte med någon av dom just nu. Tror mer på tailar just nu
MvH
Mackan
Kommentera
-
Visst får man tre för samma pris som en BD,men en BD håller ju tio gånger så länge minst om man reparerar vid behov.Kjelle Lundberg
Gädda allt annat är agn!
We're born alone, we live alone, we die alone. Only through our love and friendship can we create the illusion for the moment that we're not alone.
Orson Welles
Kommentera
-
Kollade lite på dessa igår kväll och de höll ju ingen högre kvalitet kan jag direkt säga.Ursprungligen postat av Da_MooseIdag fick jag en leverans med 4 st Dawgs som jag köpte via eBay från England, 110 gram skall de väga. Tänkte ha dem till slamkrypare då mina fiskevatten oftast är belamrade med stockar på botten.
För dessa gav jag ca. 40:-/st + frakt. Beställde även lite stora shagjiggar med ingjuten tyngd. Dessa skall testas nästa vår, nu är det bara långsamma jerks som gäller.
Krokarna var det sämsta jag sett så de slängde jag, vissa hade inte ens hullingen framskuren ur kroken. Sneda och krokiga etc.
En av dem hade en spricka undertill så man såg blytyngden men det var enkelt att smälta igen. Får se till våren hur de är att fiska med.
Köpte även 16 st 18 cm shadjiggar med ingjuten tyngd och en enkelkrok + en trekrok. Krokarna var väl ingen höjdare här heller men betydligt bättre än på dawgsen iaf.
Men de är riktigt mjuka och fina i gummit så de kan säkert simma på bra när man jiggar dem.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 389 visningar