Nytt nummer av FFA dimpade ner i brevlådan idag! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt nummer av FFA dimpade ner i brevlådan idag!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

såg nya Super Shad Rap (countdown)!verkar as grym!
    Beställde även fj special erbjudande tre nummer för 129kr plus ssr countdown special färg!!!
    Leta Inte Efter Fisken,Låt Fisken Leta Efter Dig!!!(Use Super Shad Rap)!!!=)

Kommentera

Jag tycker det är lurigt med rulltesten, då det som mkt annat inom fisket är så individuellt vad man tycker om en rulle eller ett spö. Allt som hamnar inom övrigt tycker jag är väldigt individuellt då det har med gången att göra mm. I affären köper jag i regel den rullen som har skönaste gången, och av de rullar ja känt på brukar shimano ligga i topp på den punkten, men även det är ju individuellt. Men ändå är det alltid kul att läsa och komma med sina egna spekulationer när man läser FFAs haspeltest, vilket är det intressantaste testet under hela året:-)

mvh/Jon
      - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

Kommentera

Originally posted by Rudan
        Var 5 max?

//Stefan

Ja
        I morgon, då ska jag nog fiska!

Kommentera

Capricorn är en klart prisvärd och trevlig rulle.

Angående rulltesterna så tycker jag dom är ganska trista. Jag kommer inte att köpe en rulle under 1.000kr och då får alla ungefär samma betyg. Beroende på om bromsen sitter fram eller bak osv.

Och eftersom alla fick toppbetyg i broms (klarar kravet - inte låsa sig med hård broms ger 5 poäng) och liknande bedömning av de andra färdigheterna, så gav dom '1:a pris till en Okuma som kostade 1095, m a o billigast av rullarna men samma betyg som alla andra över 1.000 kr.
          Själv så tycker jag det är stor skillnad mellan exempelvis en Shimano för 3000 kr mot en Shimano för 11-1200 kr. Men dom får samma betyg, tyvärr. Dom klarar ju båda kraven för att få 5:a! Skulle dom där testerna vara läsvärda så måste dom nog lägga in lite mer 'personlighet' i testet, samt visa bedömningen mycket mer detaljerat.

Fast det är ju min personliga åsikt.

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
          24 svar
          2 348 visningar
          0 gillar