Ikea-påse som gäddsäck? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ikea-påse som gäddsäck?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Faaaast, de flesta har ju amerikanskt handsnide för många tusenlappar och väger likafullt sina gäddor i en sniken IKEA-kasse.
    "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
      Faaaast, de flesta har ju amerikanskt handsnide för många tusenlappar och väger likafullt sina gäddor i en sniken IKEA-kasse.
      De flesta?

Ursäkta mig, men jag måste nog få rätta dig. De flesta har inte amerikanskt handsnide för många tusenlappar, inte heller har de flesta ens en ikeakasse. Däremot så är det bra om folk ÅTMINSTONE har en ikeakasse.

De FLESTA som sportfiskar köper säkert inte grejer för mer än någon hundralapp per år. Något drag, ny lina, någon tafs, osv.... Då prioriterar de nog inte direkt en vågsäck för slantarna.

Alltså, det jag vill komma fram till är att de flesta som sportfiskar inte gärna lägger hundralappar på utrustning de känner de lika gärna klarar sig utan...

p.s de flesta som sportfiskar är INTE med på fiskesnack.com...
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Köpte min "weigh sling" på ebay från England nu i januari.
        58kr med frakten inräknat och sprillans ny var den så inte behöver det kosta hundralappar ens!
        Kvaliten verkar det heller inte vara något fel på men det är upp till bevis... tyvärr har den inte blivit använd än...

Kommentera

Med "de flesta" så menar jag ju självklart inte hela världens befolkning, utan endast den delen av populationen som kan tänkas läsa inlägget. För att vara exakt så uttryckte jag mig endast så för att de som har amerikanskt handsnide för tusentals kronor och ändå väger sina fiskar i en sniken IKEA-kasse skulle känna sig snåla och genast köpa en riktig "sling".

För de som du menar med "de FLESTA" kanske det skulle vara mest effektivt att utveckla någon form av gummerade fingerborgar så att ögonen på gäddorna inte skadas så mycket när de lyfts in med ögongreppet.

Som tur är - om man nu värnar om stora gäddor - så får ju de FLESTA för det MESTA inte några stora gäddor. De får för det MESTA ingenting förutom frisk luft (eller rök i lungorna, om de grillar korv eller röker).

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
          De flesta?

Ursäkta mig, men jag måste nog få rätta dig. De flesta har inte amerikanskt handsnide för många tusenlappar, inte heller har de flesta ens en ikeakasse. Däremot så är det bra om folk ÅTMINSTONE har en ikeakasse.

De FLESTA som sportfiskar köper säkert inte grejer för mer än någon hundralapp per år. Något drag, ny lina, någon tafs, osv.... Då prioriterar de nog inte direkt en vågsäck för slantarna.

Alltså, det jag vill komma fram till är att de flesta som sportfiskar inte gärna lägger hundralappar på utrustning de känner de lika gärna klarar sig utan...

p.s de flesta som sportfiskar är INTE med på fiskesnack.com...

Kommentera

(Man vet att det är vinter när jag ger mig in i sådana här diskussioner)

Kommentera

Ni som använder Ikeakasse glöm inte att skära hål så att det överblivna vattnet rinner ut.

Kommentera

jag har en ikea-påse....o bär grejerna i. det som inte får plats i den får stanna hemma alltid bra o ha men en sån påse ändå. bra till mycket. drivankare, beteshink, vågsäck. om nu beteshinken skulle av nån anledning försvinna. samma gäller vågnätet. men som KG? säger, om man nu inte vill lägga dom där hundralapparna på en sling eller säck för man kanske hellre köper ett par beten, så är en ikea-påse mycket bättre än ingen påse alls.

limnos: ganska säker på att dom som har träbeten för några tusen (vilket iofs inte är så många beten) har nånting att väga fisken i men klart att dom förekommer. jag ser lite ironiskt på det där jag med :P
                -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ja hur fan gör ni med era gädd eller karpsäckar min luktar så jävla illa så jag funderar på å köpa en IKEA -påse som inte suger upp gäddslemett

Tvättar ni dom i maskin?

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  IKEA-kasse funkar fint och har fördelen att den inte luktar lika illa som en "karpsäck"... Jag har båda och karpsäcken brukar åka fram då det ska tas mycket bilder, dvs då det kan vara bra att låta fisken vila i vattnet vid relingen en stund, eller då man är ensam och allt tar lite längre tid!
                  Team PikeHunt http://www.teampikehunt.blogg.se

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
                    (Man vet att det är vinter när jag ger mig in i sådana här diskussioner)
                    Den där malen på din bild kräver ju alldeles för mycket borrande om du ska ta den från isen
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Fungerar bra med IKEA, faktum är att jag ibland undrar hur bra en sling/säck egentligen är. De suger vatten inklusive slemm. Efter man vägt en större fisk är det klibb som fan i som man måste skölja bort direkt. Det blir betydligt mindre äckel i en platssäck. Sen om det spelar roll vete fan, vi är ju inte gäddans bästa vän som sätter krokar i den. Men något som stör mig är folk som väger varenda jävla fiske trots de får stora fiskar samt många. Spela roll om fisken väger 4,8 eller 5,3. Givetvis gäller inte det mannan som har koll på allt, dvs Jämtlandsgädda han får väga alla runt 2,5 för de kan vara större än han pers

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 976 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11