vill man inte se sin metplats upptagen varje gång man själv ska dit så mörkar man..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lokalt Sutarbestånd?
Collapse
X
-
Jo, sutare finns det ju gott om, tänkte även på karp osv.
Jag förstår att ni mörkar, det är inte kul om man äntligen hittat sitt "smultronställe" och så kommer man dit en morgon klockan 4 med famnen full av grejjer för att se att det står ett tält på sin plats och spön vid strandkanten.
Tycker bara det är synd att inte alla får chansen att prova på att meta karp och sutare, just av den anledningen att folk är giriga med sina vatten.
Är fisket i lödde å sämre för att alla vet om att det finns feta gäddor där?MINST 5 KG!
Kommentera
-
Jag skulle vilja lära mig mer om mete, om någon är intresserad av att följa med ut till "holmen" så skicka ett pm så ska jag fixa det hela, har ju båt i sjön.
Tycker fortfarande det är konstigt att en art stannar på en liten area i sjön och inte sprider sig i skärgården.-Det går aldrig, han é ju stor som en gammelgädda!!!
-Han ska in, och det VET DU!
Kommentera
-
Har skickat dig ett PM.
Varför fisken stannar på en liten area i sjön?
Kan vara rätt enkelt, perfekta förhållanden för just sutaren, bottenförhållande, ljus, värme, enkelt att hitta föda, kanske finns i överflöd så dom inte ens behöver anstränga sig , inga andra fiskar som konkurerar om föda osv. Är allt perfekt så finns det goda chanser att sutaren kan vara i kanonkondition och då blir det roligt fiske det kan jag lova.
Kommentera
-
Linålen
Släng i en ryssja i början av augusti, så får du se om de är kvar!
Kan mycket väl tänka mig att de finns kvar stationärt och storleksmässigt. Speciellt om det är i östersjöskärgården.
Inget ovanligt att det krävs viss storlek för att klara konkurrensen. Sutare är tuffa individer, kör bort andra arter ibland.
Kommentera
-
Det roligare att komma underfund med ställen själv. Känslan av så ofiskat som möjligt är den bästa. Bränna ställen på nätet är ingen höjdare.Originally posted by Linus
Jag blir så trött på alla som ska mörka sjöar med karp, sutare och till och med gäddvikar.
Blir det inte roligare om man delar med sig med sina ställen, fisken tar väl knappast slut eftersom man ändå kör c&r på speciment fiske.
Jag efterlyser större öppenhet med tips om ställen, vilka beten man skall använda, smak på boilies osv.
Däremot tips på beten osv. som du nämner ser jag ingen anledning att mörka. Låter konstigt även om jag också hört talas om det. Nån som kan förklara?
//KBJ@
Kommentera
-
Val av bete?
Har nog ingen större betydelse.
Själv är jag sådan att jag tycker naturliga beten är bäst, mask och maggot i kombination med majs iofs. så kör jag detta till 100%.
Finns många som kör massa doft och smaktillsatser boilis mm.
Tror man på det så funkar det iofs. så fiskar nog personerna som anv. sig av detta i stort sett enbart med det.
Båda funkar, det man tror på kör man med.
Vissa vatten kan bli sönderfiskade då kan det vara ide att testa något nytt.
Andra vatten är så hårt fiskade med alla typer av beten då är det svårt att komma på något nytt att köra med, då får man helt enkelt köra med det som man tror mest på.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av KigNågon som känner till om Zalt 14 någongång tillverkats med fenor?3 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-04-11, 13:03 -
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 386 visningar