LSS1 StructureScan från USA? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LSS1 StructureScan från USA?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• LSS1 StructureScan från USA?

En Lowrance LSS-1-modul med givare är listad på $599 i USA, och man kan få dem för 550. Förvisso + frakt och införselmoms, men vi kommer ändå under 5 lax. I Sverige är den listad på 8990:-. (!) Vad är det för prissättningspolitik?? Man blir ju förbannad. Ny Lowrance HDS-lod är tydligen "geotaggade" och slutar funka utanför USA. Jag antar att det bara gäller plotters, och inte en LSS-1-modul? Finns det några dolda problem med att beställa från staterna? Är såååå sugen på att komplettera min HDS-5 med structurescan!

Jag vill också ha strcturscan men tänker inte betala nära dubbelt upp mot vad den kostar att få från USA. Är det nån som testat och vet om det funkar att kombinera svenskasåld HDS med importerad structurscanmodul? Var beställer man lätast isåfall?

Kommentera

Ursprungligen postat av snej12 Visa inlägg
      En Lowrance LSS-1-modul med givare är listad på $599 i USA, och man kan få dem för 550. Förvisso + frakt och införselmoms, men vi kommer ändå under 5 lax. I Sverige är den listad på 8990:-. (!) Vad är det för prissättningspolitik?? Man blir ju förbannad. Ny Lowrance HDS-lod är tydligen "geotaggade" och slutar funka utanför USA. Jag antar att det bara gäller plotters, och inte en LSS-1-modul? Finns det några dolda problem med att beställa från staterna? Är såååå sugen på att komplettera min HDS-5 med structurescan!
      Antagligen inga problem. Lowrance plotters köpta i usa funkar utanför usa men är geo-spärrade så att de bara visar engelska, feet, Fahrenheit osv om man är utanför usa. Är man i usa kan man ändra dessa inställningar.

Maila usa och fråga. Säg att du köpt den i usa och undrar om det är något problem att ge den till en kompis i europa som har ett europa-hds.

Kan även rekommendera mybait.de i Tyskland. Har nyss köpt motor där pga prissättningen i Sverige. De har lowrance. Sök i forumen efter mybait där jag loggat allt om köpet. Länk till lss hos mybait:
      http://www.mybait.de/Fishfinder-GPS-Plotter/Lowrance-Ethernet/Lowrance-Structure-Scan-LSS-1--1054.html
      Senast ändrad av drevan; 2011-09-14, 20:02.

Kommentera

Köp från UK i stället ce-märkta http://www.electronics-marine.co.uk/...productid=1344 det blir ingen tull eller moms (innom EU ) och dom har hyfsade frakt kostnader

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
        24 svar
        2 388 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg lsjonsson  
        Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13