Geoff Anderson set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Geoff Anderson set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Thomas.L Visa inlägg
    Är du jättestor eller jätteliten? ;-) på mig satt XL som en smäck. Då jag är 195 och tränar mycket brukar de större storlekarna bli som ett tält, men dessa satt kalas!
    Tjejen klagar inte så något gör jag rätt ;o)

Provade large & det var lite för stort , få se om dom kan få tag på ett set i medium jag är inte så lång .

Kommentera

Detta setet har jag set har jag sett andra tipsa om här på FS

Skulle själv överväga det om jag var ute efter ett prisvärt set som tål regn bättre än mitt Geoff Andersen ställ....

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

... på mig satt XL som en smäck. Då jag är 195 och tränar mycket brukar de större storlekarna bli som ett tält, men dessa satt kalas!
        Jag är 195 och tränar mycket sällan och är tunn....och har proportioner som en huvudfoting ungefär. Känner du att du är helt ärlig när du använder "kalas"?

"Kalas" tolkar jag som att både ärm o benlängd var bra "trots" att bröstmåttet var rätt.

Det heter ju att om det verkar för bra för att vara sant så är det inte sant.... är det sant?

Ids du lägga ut texten?

Kommentera

Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
          Jag är 195 och tränar mycket sällan och är tunn....och har proportioner som en huvudfoting ungefär. Känner du att du är helt ärlig när du använder "kalas"?

"Kalas" tolkar jag som att både ärm o benlängd var bra "trots" att bröstmåttet var rätt.

Det heter ju att om det verkar för bra för att vara sant så är det inte sant.... är det sant?

Ids du lägga ut texten?
          Det enda som kanske var i största laget är midjan.
          Men Ben- och armlängd var bra, bröstmåttet tyckte jag var lagom då jag provade i T-shirt, så fanns lite plats för en tunnare tröja om man vill.

Men om du nu är tunn och med de proportionerna skulle jag nog allt prova ordentligt. Vi verkar ha väldigt olika proportioner nämligen .

Kommentera

Men om du nu är tunn och med de proportionerna skulle jag nog allt prova ordentligt. Vi verkar ha väldigt olika proportioner nämligen .
            Tack för svar!

Det är jag mot alla andra i världen Vad jag än provar har hopplöst korta ben/armar... eller som idefix skriver "Bra passform med hög(!!!!) midja"...jag vill verkligen inte ha skärpet ovan naveln...

Sitter här med ribatex och idefix uppe och kommer att beställa från båda. Tanken på att få fiska torr i helgen hägrar. har slarvat bort mina gamla regnbyxor och det lockar inte med flytoverallen riktigt än...

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkjonas Visa inlägg
              köp ett par midjevadare typ scierra cc3 vadare och och en vadarjackar, sen kan du ställa dig i ett vattenfalll och fortfarande vara torr. och du kan dessutom vada ut en bra bit som kan ge dig fördel i ditt fiske, underlätta om du ska ut med båt osv.. Så det hade jag lagt mina slantar på.
              Vadare i båt skall man vara lite försiktig med. Lätt att hamna upp och ner om man ramlar i plurret.. Vadare och slarv med flytväst är rent livsfarligt.

Jag har i min ungdom vadat utan bälte, lite väl djupt så jag åkte med ner en bit. Jävligt svårt att ta sig upp igen med vadarna helt fylda med vatten... Hur många har flytväst när dom flugfiskar.??

Pinewood Acona byxa & bralla kör jag med. Tål vatten bättre än geoff för en tredjedel av priset.

Team Gäddexpressen

www.kingofmälaren.se

Kommentera

Ursprungligen postat av landkrabban Visa inlägg
                Tack för svar!

Det är jag mot alla andra i världen Vad jag än provar har hopplöst korta ben/armar... eller som idefix skriver "Bra passform med hög(!!!!) midja"...jag vill verkligen inte ha skärpet ovan naveln...

Sitter här med ribatex och idefix uppe och kommer att beställa från båda. Tanken på att få fiska torr i helgen hägrar. har slarvat bort mina gamla regnbyxor och det lockar inte med flytoverallen riktigt än...
                Haha, känner igen problemen. Tyvärr är det ju väldigt svårt med passformen om man inte provar. På mig funkade iaf XL riktigt bra, på den blå modellen som Ribatex har. Den svarta fick jag gå upp på XXL konstigt nog.

Hoppas du hittar något vettigt som passar!

Kommentera

Pinewood Lappland extreme var inte helt vattentät! Passar bättre till kallade väder utan regn!

Kommentera

Satsa på Fjällräven, Vidda Pro eller nån annan modell som passar dig. Lite dyrare men det håller både vind och vatten borta. Bra med G-1000 materialet där du kan vaxa det själv så det passar på hösten och sen på vår/sommar tvättar du bara ut vaxet så blir dem mjuka och goa.

En jacka på det med så har du ett set som håller bra länge.

Kommentera

På mig funkade iaf XL riktigt bra, på den blå modellen som Ribatex har. Den svarta fick jag gå upp på XXL konstigt nog.
                      Fegade ur och köpte bara den blå byxan i xl, istället för två fulla kit. (Vågade inte chansa på att få grejer restnoterade) Och det var ju tur att jag inte valde de svarta! För samma pengar fick jag tre(!) brallor från idefixteko... Få se om något passar...

Ursprungligen postat av DonAlfredo Visa inlägg
                      Satsa på Fjällräven, Vidda Pro eller nån annan modell som passar dig. Lite dyrare men det håller både vind och vatten borta. Bra med G-1000 materialet där du kan vaxa det själv så det passar på hösten och sen på vår/sommar tvättar du bara ut vaxet så blir dem mjuka och goa.

En jacka på det med så har du ett set som håller bra länge.
                      Jag tycker absolut att g-1000 väv (eller motsvarande för inga pengar alls på idefixteko, eller lundhags etc.) har sin självklara plats när man krattar löv, plockar bär eller fiskar i någorlunda finväder med risk för en liiten skur. Men jag tjyvar KG?:s formulering och säger

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                      Det funkar bra. Man kan inte sätta sig ner på blöta saker...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
                      3 svar
                      262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jester Burk II  
                      Startad av Aejohansson, 2025-09-12, 19:04
                      3 svar
                      211 visningar
                      0 gillar