Fötterna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fötterna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fötterna

Tjena flytoverallen e inköpt. Nu e frågan vad ska man ha på fötterna för tidiga våren och sena hösten fisket. Alla tips och recensioner är välkommna.

Varmfodrade gummistövlar och varma strumpor.

Kommentera

Har en föregångare och dom är varma, dessutom sköna för foten när man ska stå hela dagar.

Kommentera

Kamik goliath och woolpower strumpor. Stort å klumpigt men man fryser då fan inte om tårna iaf.

Kommentera

Jag jobbade på Stadium i 7 år innan min nuvarande tjänst och gick och sneglade på ett par Meindl Kansas city GTX.

Kostar 1999 (jag vet dyrt) men helvete så värt det, stabila som satan, bra grepp, vattentäta och är en helårskänga som fungerar även på sen vår och tidig höst med tunnare strumpa.

Mitt råd, om du ska köpa kängor köp riktigt skinn. Konstmaterialen har mycket kortare livslängd, visserligen kostar dom några hundralappar mindre men andelen reklamationer och problem samt livslängd äter upp hundralapparna snabbt.

Skinn som material är lite vattentätt i sig självt samt med fett och GTX är det väldigt ovanligt att de börjar läcka.

En känga av konstmaterial har fler bristpunkter vid sömmar och slitage vilket är tråkigt mitt i en störtskur på havet.

Har haft mina till fiske, vandring och som vanlig vinterskänga vid snöskottning, pulka osv i ca. 5 år. Ser fortfarande ut som nya med lite fett på.

En bibel skrev jag, men hoppas det var till någon hjälp om valet faller på kängor.

Kommentera

IGLOO termo stövlarna som pallar ned till -60 är det bästa köpet jag gjort. Har inte ens tjocka strumpor i dom och inte frusit ännu. En bonus är att dom är sjukt lätta också så sköna att gå i.
            sigpic www.youtube.com/fiskevral

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av gabbu, 2025-03-29, 20:56
            0 svar
            328 visningar
            4 gillar
            Senaste inlägg gabbu
            av gabbu

Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
            3 svar
            236 visningar