Kläder för kallt fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kläder för kallt fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tänkte på vad di skrev - 'en t-shirt och två vanliga tröjor"

Kommentera

Ja t-shirt? Är det kallt så är det ull närmast kroppen som gäller. Dyrt men bäst eftersom de värmer även fuktiga och inte luktar illa direkt, finns kvalitéer som inte kliar. Köpes helst till våren till rea eller under förekommande kampanjer.

Oerhört imponerad av din värmehållningsförmåga Klasse69! Ett underställ och en isolationsjacka hade jag på i båten i söndags, å då var det riktigt varmt för årstiden! Helgen innan, i regn, blåst och +5 krävdes två isolationsjackor och skaljacka ovan det...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Ja t-shirt? Är det kallt så är det ull närmast kroppen som gäller. Dyrt men bäst eftersom de värmer även fuktiga och inte luktar illa direkt, finns kvalitéer som inte kliar. Köpes helst till våren till rea eller under förekommande kampanjer.

Oerhört imponerad av din värmehållningsförmåga Klasse69! Ett underställ och en isolationsjacka hade jag på i båten i söndags, å då var det riktigt varmt för årstiden! Helgen innan, i regn, blåst och +5 krävdes två isolationsjackor och skaljacka ovan det...
        Jag är varmblodig jag använder inte min W4 försen det går under nollan underställ, haglöfs friluftsbyxor, långarmad t-shirt och en softshelljacka tills dess

Kan tillägga oxå att jag nästan aldrig använder handskar skall va bra kallt i så fall
        Senast ändrad av Classe69; 2017-10-16, 21:53.
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

En t-shirt är ofta i bomull. Tänker mig en vanlig t-shirt. Inte sett så många kortärmade underställs t-shirtar. "Vanliga tröjor" tänker jag mig, just vanliga tröjor. Alltså ej funktions material... Men för andra kanske just en vanlig t-shirt och vanliga tröjor är i funktions material....

Kommentera

Ja en vanlig t-shirt i bomull är kanske inte bästa att ha men det är inte där jag fryser så det är inte ett så stort problem
            Ull-underställströja har jag tittat på under åren men tyckt att de varit dyra, för en sjukskriven person med lägsta ersättningen är det en stor summa och man får prioritera. Min gamla overall har många år på nacken och är både sliten och icke-vattentät längre vilket gör att en ny overall är det jag tittar på.

Så glöm vad jag täcker bröstet med och fokusera på det som ska skydda mot både vatten, vind och kyla längst ut.

Kommentera

Til info så får man T-skjorter i andre varianter enn bomull.Min Devold T-skjorte i ull er fast følgesvenn på nesten alt av turer.
              Team Colibri

Kommentera

Jo men pratar man om t-shirts så får du hålla med om att det i 98%av gångerna är en klassisk bommulstisha man menar... Ink ts uppenbarligen.
                Nåväl, vill du vara varm så satsa på en vanlig flytoverall. Tät så in i helvete och man år ofta öppna upp ovandelen.

Kommentera

Jag är frusen som en gammal tant. Lösningen för mig heter Jörnkängan antifrys.
                  Har ännu inte frusit i dem.
                  Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Merinoull är helt suveränt, dyrt men värt varenda krona. Sen när man klär sig lager på lager bör man tänka på att det inte ska sitta för tight, då förlorar man effekten. Det är luften mellan lagren som är varm, inte lagret i sig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
                      Merinoull är helt suveränt, dyrt men värt varenda krona. Sen när man klär sig lager på lager bör man tänka på att det inte ska sitta för tight, då förlorar man effekten. Det är luften mellan lagren som är varm, inte lagret i sig.
                      Håller med om allt.
                      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2025-03-29, 20:56
                      0 svar
                      328 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu

Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
                      3 svar
                      236 visningar