fiskekläder - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fiskekläder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • fiskekläder

    Var köper man fiskeläder byxa och jacka typ m59 eller likvärdigt behöver inte vara vattentät för då andas dom inte.Til rimliga priser.Ge mig gärna en adress som man kan skicka efter kläder.

  • #2
    Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
    Var köper man fiskeläder byxa och jacka typ m59 eller likvärdigt behöver inte vara vattentät för då andas dom inte.Til rimliga priser.Ge mig gärna en adress som man kan skicka efter kläder.
    http://www.idefixteko.se finns det billiga fiskekläder på.
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      Vattentät innebär inte att kläderna inte andas, förutsatt att du inte syftar till "moderna" material som exempelvis galon... Det finns massor av fina grejer som är vattentäta och andas VÄLDIGT mycket bättre än exempelvis m59'ans tunga och täta bomullstyg. Vill du ha tag på riktiga grejer (goretex och dess kusiner, tremänningar och andra avlägsna släktingar) finns det exempelvis på outnet.se, naturkompaniet.se eller addnature.se, alternativt eBay. Vill du satsa på oldschoolprylar finns det ju på närmsta överskottsbolag eller garderoben.se.

      Ett schysst ställ i modernt material är Rapala ProWear, långa jackan och byxorna med hängslen. Hela kittet går på dryga 2000.

      Kommentera


      • #4
        i närmaste sportfiske butik och så beställer du från fishing magazine
        [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

        Kommentera


        • #5
          Tjena, kapar tråden. Är på gång att uppdatera garderoben med nåt par fiskebyxor som man inte behöver vara rädd om.

          Är lite sugen att beställa ett par m90 brallor. Är det någon här som har nåt att säga om dom? Hur är dom i storlek? Hållbara? Varma?
          Annars får det duga med m59 brallorna (dom är ju bara gröna iaf). Har haft ett par för längesedan och vill minnas att jag gillade dom. Samt att dom typ är gratis.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inlägg
            Tjena, kapar tråden. Är på gång att uppdatera garderoben med nåt par fiskebyxor som man inte behöver vara rädd om.

            Är lite sugen att beställa ett par m90 brallor. Är det någon här som har nåt att säga om dom? Hur är dom i storlek? Hållbara? Varma?
            Annars får det duga med m59 brallorna (dom är ju bara gröna iaf). Har haft ett par för längesedan och vill minnas att jag gillade dom. Samt att dom typ är gratis.
            http://butiken.wollmars.com/product.asp?product=472

            Jag använder denna byxa och är utomordentligt nöjd med den. Den piskar i alla avseenden m/90 med hästlängder. Har anvvänt min beskärda del av m/90 och möjligen kan jag sträcka mig till att m/90-P är en hyfsad byxa, men inte ens den går upp mot de flesta civila modeller.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Floodster Visa inlägg
              http://butiken.wollmars.com/product.asp?product=472

              Jag använder denna byxa och är utomordentligt nöjd med den. Den piskar i alla avseenden m/90 med hästlängder. Har anvvänt min beskärda del av m/90 och möjligen kan jag sträcka mig till att m/90-P är en hyfsad byxa, men inte ens den går upp mot de flesta civila modeller.
              Ok. Vad är det som är dåligt med den? Dålig kvalité eller är det nåt annat som är dåligt? Jag är lite tveksam mot byxor i gortex liknande material. Några andra förslag?

              Kommentera


              • #8
                Jag kan bara hålla med om att Pinewoodbyan är bra. Dessutom var priset bra på det länkade stället. Jag köpte mina på rea för 900 kr. Jag är ändå nöjd.(och lurad...)

                Lycka till!

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Bomber_5000 Visa inlägg
                  Ok. Vad är det som är dåligt med den? Dålig kvalité eller är det nåt annat som är dåligt? Jag är lite tveksam mot byxor i gortex liknande material. Några andra förslag?
                  Dåligt och dåligt. Det är en helt ok militär uniformsbyxa, men när impregneringen är borta så suger den åt sig vatten, som vilken vanlig byxa som helst. Den är heller inte fodrad så långkallingar är att rekommendera om det är lite kallare ute. Vad gäller slitstyrka så är det inget exceptionellt, men heller inte värdelöst.

                  Jag vill förtydliga: Så länge byxa m/90 är relativt ny är det en bra byxa för friluftsliv och övrig naturverksamhet, men den tappar snabbt och har du tvättat den en gång är det kört.

                  Jag vet inte vad du har för kontakter men vad jag kunde hitta lite snabbt så är nypriset ungefär det samma och då är valet, för mig, tämligen enkelt. Hade du tänkt satsa på begagnade m/90 så kan du lika gärna satsa på ett par gamla mysbyxor vad det gäller vattenavstötning.

                  Kommentera


                  • #10
                    Har fiskat mig igenom en del olika byxmodeller. Håller mina nuvarande Geoff Anderson Zoon som de mest användbara jag ägt. Smidiga, funkar stora delar av året och välgjorda. Kompletterar man med ett par Geoff Anderson Zipzone för de riktigt varma dagarna har man byxfrågan löst.

                    http://www.kurresfiskeshop.se/kurre-...all_lista.html

                    http://www.kurresfiskeshop.se/kurre-...tml%26sida%3D1
                    Senast ändrad av supratress; 2009-11-15, 13:49.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av KN, 2018-09-16, 09:09
                    42 svar
                    8 779 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Startad av abe, 2023-07-23, 12:59
                    11 svar
                    729 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av efc__, 2023-09-02, 16:37
                    4 svar
                    310 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg efc__
                    av efc__
                     
                    Startad av Adamp, 2023-09-06, 11:03
                    1 svar
                    212 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Adamp
                    av Adamp
                     
                    Arbetar...
                    X