Sunbridge! Breatheble !!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bästa flytoverallen?
Collapse
X
-
Lite nyfiken på var du tänkt köpa din Mullion, går själv i diffusa men liknande tankar. Undrar också om det är ngn som har erfarenhet av mullions smart solas modeller? Är dessa möjliga/bekväma att bära en dag på havet?Ursprungligen postat av joj Visa inläggVar därför jag skrev importera så man får den till humant pris, ska själv göra det nu i höst men det blir en tvådelad Mullion
Mvh Magnus
Kommentera
-
Funderar själv på att byta upp mig från mina flytoveraller till en räddnings/överlevnadsdräkt.
Jag har dock fått för mig att dessa är betydligt osmidigare att använda vid spinn/jerk fiske. Framförallt då modellerna med en "torrdräkt" inuti.
Hur är det med detta? Kan man röra sig lika bra i tex en Mullion som i en Sundrige flytoverall?
Vilka av Överlevnads/räddningsdräkterna är smidigast och lättast?
//Danne
Kommentera
-
Jag har en annan variant, flytväst med 70 N flytkraft och som jag dessutom ligger i nedre delen av viktrområdet på jag har ca 15 kg upp till övre godkänd gräns för den. Och så innerställ i ull och en rejäl skoteroverall över det. Så varmt att vanliga kläder inte behövs, vindtätt och ull sägs vara bäst att ha mot kroppen eftersom det transporterar bort mkt fukt och därför inte kyler lika mkt. Jag tycker min variant känns så bra att jag väntat med att skaffa en flytoverall.
Kommentera
-
Senast ändrad av Jari F1; 2009-01-02, 15:51.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av .art, 2025-06-01, 21:34
|
3 svar
259 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg