Gäddfiske med nylonlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske med nylonlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske med nylonlina

tjosan ! vill bara veta om det går att fiska gädda med nylon ..... eller är det helt omöjligt att ha ett bra och fungerande fiske med nylon ... ?? skitfiske!
    Senast ändrad av Matte Mawtew Liw; 2012-07-31, 21:35.
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

0.30 mm med 0.60 mm tafs fungerar fint. Det bara inom senaste 10 år att det har blivit mera ovanligt...

Kommentera

Ursprungligen postat av danskjäveln Visa inlägg
      0.30 mm med 0.60 mm tafs fungerar fint. Det bara inom senaste 10 år att det har blivit mera ovanligt...
      haha XD ok
      abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Det har fungerat i alla herrans år, sen att jag personligen föredrar flätat är en annan sak. Klart det funkar, bara att köra.

Hårdare mothugg och ibland två mothugg i och med att nylon är mer som ett gummiband.

Kommentera

Ursprungligen postat av FilleV Visa inlägg
          Det har fungerat i alla herrans år, sen att jag personligen föredrar flätat är en annan sak. Klart det funkar, bara att köra.

Hårdare mothugg och ibland två mothugg i och med att nylon är mer som ett gummiband.
          ok ! då borde det ju funka bra med ett styvt spö som kommer att hjälpa när man ska sätta kroken, right ? skitfiske på dig!

Kommentera

Nu vet jag inte riktigt hur gammal du är Mattias men vad tror du din pappa, morfar och farfar har fiskat med för lina?

Gå in på trumman.com och kolla hans bildgalleri.. Han har äckligt många feta gäddor i sitt galleri och jag tror merparten är fångade med nylonlina !

Kommentera

Jag tror mig hört talas om att dacron lina användes före flätlinan också? Ser väl ut ungefär som persiennsnöre!

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                Jag tror mig hört talas om att dacron lina användes före flätlinan också? Ser väl ut ungefär som persiennsnöre!
                Kan inte du testa med persiennsnöre och återkomma med resultatet här på forumet
                Du kanske startar en ny trend, "man tager vad man haver" kan vi kalla trenden

Eller så skiter vi i det helt enkelt ..

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Kan inte du testa med persiennsnöre och återkomma med resultatet här på forumet
                  Du kanske startar en ny trend, "man tager vad man haver" kan vi kalla trenden

Eller så skiter vi i det helt enkelt ..
                  Japp, jag ska se vad jag hittar! Kanske lite blålina från angeldonen??
                  Återkommer efter testet!

Kommentera

Ser fram emot detta Cannonball.
                    Funkar det bra så tar vi patent på det och blir miljonärer :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
                    14 svar
                    663 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alin87
                    av Alin87

Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                    4 svar
                    494 visningar