tjosan ! vill bara veta om det går att fiska gädda med nylon ..... eller är det helt omöjligt att ha ett bra och fungerande fiske med nylon ... ?? skitfiske!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddfiske med nylonlina
Collapse
X
-
Gäddfiske med nylonlina
Senast ändrad av Matte Mawtew Liw; 2012-07-31, 21:35.abborrgalning....
det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...
Taggar: Ingen
-
haha XD okUrsprungligen postat av danskjäveln Visa inlägg0.30 mm med 0.60 mm tafs fungerar fint. Det bara inom senaste 10 år att det har blivit mera ovanligt...
abborrgalning....
det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera
-
ok !Ursprungligen postat av FilleV Visa inläggDet har fungerat i alla herrans år, sen att jag personligen föredrar flätat är en annan sak. Klart det funkar, bara att köra.
Hårdare mothugg och ibland två mothugg i och med att nylon är mer som ett gummiband.
då borde det ju funka bra med ett styvt spö som kommer att hjälpa när man ska sätta kroken, right ? skitfiske på dig!
abborrgalning....

Kommentera
-
Nu vet jag inte riktigt hur gammal du är Mattias men vad tror du din pappa, morfar och farfar har fiskat med för lina?
Gå in på trumman.com och kolla hans bildgalleri.. Han har äckligt många feta gäddor i sitt galleri och jag tror merparten är fångade med nylonlina !
Kommentera
-
Kan inte du testa med persiennsnöre och återkomma med resultatet här på forumetUrsprungligen postat av Cannonball Visa inläggJag tror mig hört talas om att dacron lina användes före flätlinan också? Ser väl ut ungefär som persiennsnöre!

Du kanske startar en ny trend, "man tager vad man haver" kan vi kalla trenden
Eller så skiter vi i det helt enkelt ..
Kommentera
-
Japp, jag ska se vad jag hittar! Kanske lite blålina från angeldonen??Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggKan inte du testa med persiennsnöre och återkomma med resultatet här på forumet
Du kanske startar en ny trend, "man tager vad man haver" kan vi kalla trenden
Eller så skiter vi i det helt enkelt ..
Återkommer efter testet!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
358 visningar