Lina på Pro Rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina på Pro Rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lina på Pro Rocket

Har införskaffat mig en hederlig CS Pro Rocket 5501 och ska nu ha lina på denna pansarvagn.

Har nästan alltid kört haspel tidigare, och förstår att olika linor passar sig ibland olika väl på olika sorters rullarna.
    Det är gäddfiske modell tyngre som gäller, det ska dängas iväg beten runt 100g, så vad säger ni experter här inne? =) Kan väl nämna att jag funderar lite på Strike Wire Extreme 0.32... Men hade varit intressant att höra vad ni säger som troligtvis har lite större erfarenhet än jag =)

Power Pro 0,36 är mitt tips.

Kommentera

Tuf line 0,33 finns på lundgrens mest prisvärda linan . Ska du lägga på 0,36 (finns ingen anledning) så lägg på i butik annars får du ett spill på 40 meter .

mvh Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av malmster Visa inlägg
        Har införskaffat mig en hederlig CS Pro Rocket 5501 och ska nu ha lina på denna pansarvagn.

Har nästan alltid kört haspel tidigare, och förstår att olika linor passar sig ibland olika väl på olika sorters rullarna.
        Det är gäddfiske modell tyngre som gäller, det ska dängas iväg beten runt 100g, så vad säger ni experter här inne? =) Kan väl nämna att jag funderar lite på Strike Wire Extreme 0.32... Men hade varit intressant att höra vad ni säger som troligtvis har lite större erfarenhet än jag =)
        Hej Mattias Malm;

Mitt personliga råd som inbiten Gäddfiskare till dig är att du väljer någon av de två spectralinorna PowerPro eller TufLine XP. Båda linorna har tillverkats i många år och håller en mycket hög kvalitet, är jämna, otroligt starka och mycket omtyckta bland miljontals sportfiskare världen över. PowerPro blir, precis som skickliga sportfiskare, bara bättre och bättre med åren och flätlinan PowerPro har jag själv framgångsrikt använt sedan Daniel Palush i Gävle började sälja den år 1997.

Linan är den viktigaste länken mellan dig och Rekordfisken...

Old Firehand

Old Firehand

Kommentera

jag kör med sufix 832 goast 0.28mm på min. och den använder jag upp till 120 gram. fungerar klockrent.

Kommentera

Lina på Pro Rocket

PowerPro 0,28 kör jag på min. Riktigt nöjd också.

Kommentera

Power Pro 0,36 är mitt tips.

Kommentera

Lina på Pro Rocket

Tuf line 0.33 mm

Är mitt tips .

Finns hos Lundgrensfiske .
                Titta gärna in på min fiskeblogg
                www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Är inte hundra på tjockleken men jag kör med PP 50lbs white på min 5501 raket.

Kommentera

Väldigt tacksam för alla svar. Så här långt är det ju två linor främst som kommer upp, Tuf line och PowerPro, vilket är intressant givetvis. Hörde mig för lite om linor i den lokala fiskebutiken igår, killen där sa att PowerPro kunde vara lite ojämn, tolkade det som att han menade att linan var ojämn i diametern. Är detta ett faktum när det gäller PowerPro? Eller är det mer en "risk" att det kan vara så?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
                    14 svar
                    580 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alin87
                    av Alin87

Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                    4 svar
                    489 visningar