Ursprungligen postat av HenkeW
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nybörjare hjälp med lina
Collapse
X
-
Skulle aldrig i min vildaste fantasi spola på Fireline i standardutförande. Sämsta linan jag någonsin testat och många andras erfarenhet!
Powerpro eller sufix skulle jag rekommendera.
Kommentera
-
Bästa linan för haspelrulle enligt min och många andras erfarenhet (numer möjligen med konkurrens av Nanofil). Googla på "wind knots" så förstår ni varför Power Pro och liknande gör sig bäst på multirullar.Ursprungligen postat av Robmaster Visa inläggSkulle aldrig i min vildaste fantasi spola på Fireline i standardutförande. Sämsta linan jag någonsin testat och många andras erfarenhet!
Powerpro eller sufix skulle jag rekommendera.
Kommentera
-
Både jag och grabben har lyckats få linpaketet att ställa sig som ett U på spolen, han med haspel och jag med en LP rulle, hans linpaket flyttade sig i sidled när han drillade en Torsk och mitt konststycke uppkom när jag kastade.Jag har senaste åren "bara" tejpat några varv i botten över knuten och det har aldrig slirat på spolen.
Vi körde med Spiderwire linor, värkar va så enkelt att nylonlinan hjälper till att hålla linpaketet på plats
Kommentera
-
Jag vill gärna att linan håller under fisket med. Därför använder jag mig inte av fireline då den fnasar å ser skit ut efter några kast och inte håller måttet enligt mig.Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggBästa linan för haspelrulle enligt min och många andras erfarenhet (numer möjligen med konkurrens av Nanofil). Googla på "wind knots" så förstår ni varför Power Pro och liknande gör sig bäst på multirullar.
Kommentera
-
Så du har inga oberoende test som du kan hänvisa till?Ursprungligen postat av The_Jerkman Visa inläggFireLine är och kommer alltid att vara, utan tvekan, den sämsta "superlinan" som finns.
Det är inte bara min åsikt utan det är även vetenskapligt bevisat av flera duktiga FireLine-hatare där ute =)
Själv kör jag FireLine på alla mina haspelrullar.
Kommentera
-
haha där har du en poäng som är svår att bestrida.
Tycker som sagt att Fireline funkat bra när det gäller att undvika skatbon på just haspel. Kör den inte på mina andra rullar. Där tycker jag (av dom jag testat) att Sufix 832 funkat bäst.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
358 visningar