Vilken flät/superlina är bäst 2013??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken flät/superlina är bäst 2013???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilken flät/superlina är bäst 2013???

    Hej. Tycker det är dags för favorit i repris. Vilken flät/superlina anses vara bäst nu?
    För havsfiske i nordnorge.
    Behöver ladda min nyinköpta Shimano Tranx.
    Tack på förhand.

  • #2
    Tuf line / power pro är bra runda linor för multirulle.

    Kommentera


    • #3
      Jag gillar Sufix 832 men tänker testa PP superslick timberbrown nästa gång, tycker den ser jäkligt go ut
      Men Sufix 832 är tyst och smidig och ha bra hållbarhet (Min upplevelse).
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

      Kommentera


      • #4
        Strike wire som är flerfärgad. Riktigt trevlig o kunna veta ungefärligt djup man fiskar på. Fast fiskar man på bottnen så spelar de ingen roll om den e flerfärgad lr ej.

        Men tidigare nämnda linor är oxå bra.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

        Kommentera


        • #5
          Ska till Norge snart och fiska har införskaffat Sufix 832 80Lb lina, vet ej hur den är då jag aldrig provat den men ska återkomma till det efter min resa!!

          Kommentera


          • #6
            Hehe....3 svar och 3 olika linor.....alltså är linorna antagligen ungefär lika bra. Har också fått tips om Berkeley Whiplash pro.

            Kommentera


            • #7
              Jag är riktigt nöjd med min nya PowerPro S8S till spinnfisket. Tyst i ringarna och lagom följsam. Hur den är till havsfiske har jag ingen aning om men kan inte tänka mig att den är sämre till det. Köp från USA, mycket billigare därifrån. Har en känsla av att antalet svar kommer bli lika många som antalet fiskare.

              Kommentera


              • #8
                Har hört helt ok recensioner av de skitbilliga kinesiska flätlinorna som man kan köpa på Ebay. Par hundralappar för en kilometer typ (ja nästan iaf).

                Ska du köra med FC tafs av längre slaget så är ju en ihålig flätlina smidig då man snyggt kan skarva ihop mono helt knutlöst med den.
                A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

                Kommentera


                • #9
                  Click image for larger version

Name:	kveitekit.jpg
Views:	1
Size:	164,2 KB
ID:	1767604

                  Tack för alla svar och tips. Endast en lina förekom 2 ggr och det var Whiplash pro men den var slut i affären så det blev en Strike pro multicolour. Den har jag fiskat med förut och den funkar + att jag har ingen linecounter på nya rullen så med denna lina har man halvkoll. Gearet på bilden är alltså Shimano Antares + Shimano Tranx. Nu skall storkveite narras. Pb är 101 så det blir kanske svårt att slå, men vi får se. Avresa mot Vaeröy tisdag kväll

                  Kommentera


                  • #10
                    Kipp, med ett hälleflundra-pb på 101 kg är det väl du som ska lära oss om utrustning för havsfisket, och inte tvärtom?

                    Annars tycker jag också att flerfärgad känns som en bra grej till havsfisket, har själv lagt Strike Wire Multicolor 0,41 mm på min Daiwa Saltist, men inte fått tillfälle att testa hur linan funkar än.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • perch61
                      Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
                      av perch61
                      Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
                      2024-01-08, 09:15
                    • perch61
                      Linpåspolning
                      av perch61
                      Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
                      2023-12-29, 10:19
                    • Terraplane
                      Vad är detta för lina
                      av Terraplane
                      Hej
                      Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
                      2023-08-20, 09:27

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
                    8 svar
                    1 832 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg richtermo  
                    Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
                    7 svar
                    2 374 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sikkfisk  
                    Startad av Mr Morgan, 2023-05-06, 07:23
                    4 svar
                    278 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mr Morgan  
                    Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
                    8 svar
                    413 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Brappa
                    av Brappa
                     
                    Startad av senzitivity, 2023-06-04, 18:14
                    13 svar
                    534 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg senzitivity  
                    Arbetar...
                    X