Tänkte byta lina av olika anledningar på mina MGX-rullar jag har till pelagiskt vertikal. Vet dock inte riktigt vad jag ska testa. Jag vill ha en rund och mjuk lina som inte alls tenderar till att skära ned i underliggande lager. Då ena spöt är ett Abu Fantasista Shiro Nano som är perfekt till lättare spinn vill jag att linan dessutom ska ha goda kastegenskaper, linan får gärna även synas bra. Har sneglat lite på Berkley Tracer Traid, åsikter om denna lina eller förslag på andra linor som jag borde spana in?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lina för vertikal och lättare spinn
Collapse
X
-
Lina för vertikal och lättare spinn
Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).Taggar: Ingen
-
Jag anävnder sufix 832 till allt mitt spinnfiske nu. Både till multi och haspel. Den har fina kastegenskaper, har aldrig trasslat för mig, fransar inte och den finns i gröngrå/ limegrön och gul.
Har använt allt från 0,10-0,38.Instagram: mattiasandersson90
Bara ett kast till...
-
Har också hört gott om linan, tänkte ha den i runt 0.16 i dimension. Frågan om den har någon nackdel som vertikallina (pelagiskt)..Ursprungligen postat av EuroPike Visa inläggJag anävnder sufix 832 till allt mitt spinnfiske nu. Både till multi och haspel. Den har fina kastegenskaper, har aldrig trasslat för mig, fransar inte och den finns i gröngrå/ limegrön och gul.
Har använt allt från 0,10-0,38.Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Fler förslag, miljövänliga som mindre bra för miljön, bästa linan för ändamålet?Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
Då har du inte kört deras röda, den skär ner så det knappt går att släppa jiggen! Den rosa är bättre, men de är för grova mot vad tjockleken säger på förpackningen, känns inte som någon riktigt bra spinnlina heller..Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inläggJag har kört med Strikewire ett tag nu och tycker den är bra, skär inte ner i underliggande lina
Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).
Kommentera
-
För mig har den inte skurit ned i linan än, har den röda på vertikalspöt och grå på jerkspöt. Har även tracerbraid på mitt stora gäddspö och den tycker jag med funkar bra!Ursprungligen postat av Team CTM Visa inläggDå har du inte kört deras röda, den skär ner så det knappt går att släppa jiggen! Den rosa är bättre, men de är för grova mot vad tjockleken säger på förpackningen, känns inte som någon riktigt bra spinnlina heller..
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
355 visningar