Tracer braid vs Power pro vs Invicibraid - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracer braid vs Power pro vs Invicibraid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tracer braid vs Power pro vs Invicibraid

Har provat mig igenom dom flesta fabrikat av flätlinor. En lina som jag hört mycket bra om men inte testat är Fireline Tracer braid. Den angivna dragstyrkan lockar en del, men har svårt för den larmande skrikigheten.

Mina två favoritlinor hittills är grön Power Pro & Spiderwire Invicibraid. Ska byta lina på 2 rullar till veckan & frågan är: köra på ett säkert kort eller testa nytt?

Gäller gäddspinn med multirulle & dimension 0.35...

Den absolut bästa linan jag har testat hittills är Power Pro S8S.
    Har kört den (0,32) på en JB sittandes på mitt Edge Dynamic i 2 säsonger och har inget att klaga på.
    Stark, tyst och kastar skitbra !
    Rekommenderas !

Kommentera

Vad skiljer den från vanlig P.P?

Kommentera

Har haft PP 0,36 super 8 vid 2 olika tillfällen , den första linan hade jag lite otur med & tappade några beten . Medans den jag har nu har funkat felfritt .

Tracer Braid har jag också testat och har funkat perfekt , hade det inte varit för priset så hade jag köpt den igen .

Tuff Line XP 0,33 kör jag med just nu på en annan rulle & även den funkar perfekt inga tappade beten .

PS: Hur känns spöt ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
          Vad skiljer den från vanlig P.P?
          Fler trådar !
          Den blir då mycket mindre "stel" än vad vanliga PP är.
          Är iofs inge fel alls på vanliga PP men jag tycker S8S är mjukare och mera följsam samt den är jäkligt mycket tystare i spöringarna, vilket kan vara nog så viktigt för vissa !

Kommentera

Sådana här trådar(!) brukar bli lite märkliga..det är ofta det blir väldigt olika erfarenheter av samma lina som kommer fram...Men vanlig Power pro har aldrig bjudit mig på några överraskningar.Dock väsnas den i spöringarna,som Henke sa.En annan lina som jag gillar är X8:an.Men det är säkert någon som tycker den är helt kass!

Kommentera

Har inte fått spöt än. Det blir till helgen, när polarn kommer upp & ismetar. Men fortsätter d så här med vädret är d läge att vända på båten igen

Jag har som sagt varit mest nöjd med PP & Invici. Fördel åt den sistnämnda i tunnare dimensioner på haspel, bägge har funkat bra på multi.

Sen har jag haft en massa strul med vanlig Fireline, Rapala, Strike Wire, SG Adrenaline m.fl. Men fiskade mer haspel förut & då blir det ju ofta en massa strul.

Lutar åt att spola på olika fabrikat på de bägge rullarna. Kul att prova lite olika...

Kommentera

Har inte kört med tracerbraid själv men misstänker starkt att den ligger i samma kategori som några av Berklies andra "jättestarka" linor (läs whiplash) som är mycket tjockare än angivet, brottstyrkan brukar stämma ganska bra med det som står på förpackningen (obs man mäter utan knut på linan så den håller mindre i praktiken) men diametern är alltid överdrivet liten på flätlina. Jävla fjantigheter som tillverkarna håller på med, det enda riktiga är att köpa så stark lina man tycket man behöver, för i slutändan är kvalitetslinor ungefär lika grova vid samma dragstyrka, de är ändå tillverkade av "samma" material.

Skulle satsa på något flätat av 8 trådar, det ger rundare, slätare, och ofta mjukare, linor som ger bättre linuppläggning och linan blir tystare genom ringarna. PP orginal är flätad med fyra trådar, PP S8 är flätad med 8 trådar, vet inte hur det är med Spiderwire Invisi men jag har det på jerk rullen och den är då mjuk och tyst. Annars är Sufix 832 som är min favioritlina, rund och tyst, framföralt Ghost färgen som är naturell och därför inte tappar någon färg och verkar lite mjukare än de färgade varianterna.

Mina två cent, skulle för övrigt rekommendera http://www.paulusjustfishing.com/index.htm som testar linor om man vill grotta ner sig lite

Kommentera

Fireline tracer braid har funkat mycket bra för mig. Gillar lite skrikigare färg på linan då jag tycker det är lättare å ha koll på den.
                  Sufix 832 och strike wire x8 kör jag också med och är nöjd.
                  Men kommer nästa år lägga tracer braid på alla mina multi rullar.

Kommentera

Vill du ha något exclusivare då ska Island pro vara något extra .

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Nila, 2025-08-14, 15:03
                    14 svar
                    670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alin87
                    av Alin87

Startad av perch61, 2025-11-12, 18:32
                    4 svar
                    498 visningar