Tracer braid vs Power pro vs Invicibraid - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracer braid vs Power pro vs Invicibraid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kört spinnfluga med långkastning (maxlängdkastning och ordentligt med kraft) 100-200g sänken, längd i det här fallet har oftast varit garanten för fisk.
    Kört med Tracer braid, suffix 832 och kinakopia tracerbraid (4 trådig standard kines) och jag upplever inga skillnader i kastlängder och hur tyst linan är mellan tracerbraiden och suffix - dom är nästan (helt?) identiska på hur dom kastar och hur lite dom strular. Kineslinan kastar inte riktigt lika långt, men bra nära faktiskt, men det låter utav helvete och skaver mot ringarna desto mer.
    Däremot kostar den ju en bråkdel av tracer och suffixen så jag har helt bytt till kinalinan till laxfisket men stannar på tracer/suffix på gäddrullarna.

Kommentera

köra på ett säkert kort eller testa nytt?
      Varför byta när dom funkar?

Är du ute efter att hitta något som jäklas eller ?

Kommentera

Har tracer braid på 4 spolar till mina hasplar, 0.16 och 0.28. Grabben har nåt runt 0.35 på en av sina jerkrullar. Vi är mycket nöjda med hur linan beter sig men det finns säkert andra bra linor också........

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Varför byta när dom funkar?

Är du ute efter att hitta något som jäklas eller ?
          Just nu är dom utan lina. På den ena rullen satt en 6 år gammal invisi, så det är nog dags. Den andra rullen är ny & saknar därför lina. Svaret är väl enkelt, kan ju finnas andra linor jag blir ännu mer nöjd med. Varför köpa beten om man får fisk på dom man redan har? Finns väl alltid en strävan mot perfektion & ännu bättre grejer, eller? Och linor som strular har jag redan haft flera stycken, det är ju lärorikt i sig, men knappast eftersträvansvärt...

Kommentera

Lånar tråden lite. Sugen att testa Tracer Braid men undrar om den har 8 eller 4 kardeler? Kör nu Power Pro S8S på mina rullar men tycker den är på gränsen till för mjuk efter lite användning och att den blir lite "platt" efter ett tag. Har funkat bra och aldrig trasslat men vill ändå testa något annat till våren.

Kommentera

Tracer Braid men undrar om den har 8 eller 4 kardeler?
              Den är något tjockare en PowerPro i samma styrka. ex. 22 kg PowerPro är 0:32 medan Tracer Braid är 0:36 (fabriksuppgifter ebay Uk)

Antalet kardeler kan jag inte hitta någon information om.
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-12-27, 13:01.

Kommentera

Bara för att!! Jag har kört SPRO Dynafil till mete, trolling, spinn och vj.. och varit jäkligt nöjd! 0,08 till tävlingsmete och vj! Spinn allt mellan 0,08-0,33! Och trolling upp till 0,33! Bästa linan jag provat! Den enda nackelen är att det gul/gröna färgar av sig mkt! Den mörka jag kallar svart/brun färgar inte av sig lika mkt! Det slitstarkaste flätlinan jag vet! Jag byter aldrig innan dom slutar säljas! Även ganska rund i formen så dom funkar i linutlösare till trollingen! Men kör flourcarbon som tafs/ryckdämpare ytterst.....

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                  Lånar tråden lite. Sugen att testa Tracer Braid men undrar om den har 8 eller 4 kardeler? Kör nu Power Pro S8S på mina rullar men tycker den är på gränsen till för mjuk efter lite användning och att den blir lite "platt" efter ett tag. Har funkat bra och aldrig trasslat men vill ändå testa något annat till våren.
                  4 eller 8, har mindre skillnad. Det är en så pass bra lina! Utmärkt till Jerkbaifiske! Fiskar med beten från 45-100gram och har aldrig haft ett ända linbrott. Fiskar med 0.33 och 0.35.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Den är något tjockare en PowerPro i samma styrka. ex. 22 kg PowerPro är 0:32 medan Tracer Braid är 0:36 (fabriksuppgifter ebay Uk)
                    Enligt sportfiskeprylar ska 0.35 tracerbraid ta över 50kg stämmer det?
                    Senast ändrad av MartinB; 2013-12-29, 22:03.

Kommentera

Enligt sportfiskeprylar ska 0.35 tracerbraid ta över 50kg stämmer det?
                      Självklart inte, 50 LB stämmer däremot
                      (22,7 kg )
                      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-01-01, 13:44.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
                      17 svar
                      759 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman

Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:32
                      2 svar
                      272 visningar