Ska byta lina, undrar vilken ni har bäst erfarenhet av och varför
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flätlina till allaround haspel?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggKänns som att jag har skrivit om detta så många gånger, så hänvisar till en gammal tråd:
http://www.fiskesnack.com/forum/show...ght=vindknutar
Men det kommer nya linor och efter några månaders användning kanske man får andra åsikter om vilken lina man tycker är bäst lr? och din länk är inte direkt inriktad till samma område som min trådSenast ändrad av Hansnubben; 2014-07-04, 18:12.
Kommentera
-
Fireline är den enda lina jag vet som aldrig strular för folk, kanske för det inte är någon flätlina utan en spunnen lina.Men det kommer nya linor och efter några månaders användning kanske man får andra åsikter
Varför chansa, kör Fireline på haspel och PowerPro på multirullarna så slipper du oväntade överraskningar.
Kommentera
-
Om du läser den tråden handlar den ju delvis om samma sak. Saken är den att vanliga flätlinor, som t.ex. Power Pro, Strike Wire mfl, tenderar att ge problem på haspelrullar i form av sk vindknutar. Därför rekommenderar jag, och många med mig, sk superlinor eller hybridlinor till haspelrullar. Fireline och Nanofil är de mest kända sådana, men det finns även en del andra.Ursprungligen postat av Hansnubben Visa inläggMen det kommer nya linor och efter några månaders användning kanske man får andra åsikter om vilken lina man tycker är bäst lr? och din länk är inte direkt inriktad till samma område som min tråd
Kommentera
-
Jag kör Sufix, en vit lina. Brukar spola själv men gjorde det i affären och den har strulat en del med smärre skatbon."Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
-
Fireline Chrystal är samma lina som Fireline, fast i vit färg, så den funkar utmärkt. Däremot är Fireline Tracerbraid en traditionell flätlina i stil med Power Pro, så den rekommenderar jag inte till haspel.Ursprungligen postat av Hansnubben Visa inläggTack för tipsen grabbar!
men vilken fireline som helst går bra? nån som har erfarenhet av fireline crystal?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
368 visningar