Kinetic Cyber Braid ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kinetic Cyber Braid ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av havreboll Visa inlägg
    Om du tycker J-braid 8-trådig är bra (vilket enligt mig är en av de sämsta linorna på marknaden på i princip samtliga punkter) så skall du testa Saratoga Braid. Bästa linan av alla märken jag testat (och det är många!). £45 för 2000 meter 0,36. https://www.amazon.co.uk/Saratoga-8S.../dp/B07739QBZK
    Har nu fått hem Saratoga och seaknight monster w8 också kan bara hålla med. Saratoga känns riktigt bra ändå

    Tackar!

    Kommentera


    • #22
      Uppdatering av test av spiderwire 8, 832, x9 och 131.
      Vinnare av mitt minitest blev Spiderwire 8 inte bäst på allt. lite grövre i dimensionerna än X9 och 131, men upplever den som nötnings tåligare och tappar lite mer färg än X9 och 131. Men du får mest lina för pengarna.
      Bästa linan jag har testat i huvud taget är sunline xplasma asegai. Linan är superslät och suger inget vatten, kastar längre än någon annan lina jag har provat.
      Linan är exakt i dimensionerna 0,15 mm motsvarar spiderwire 8 0,12 mm lina i grovlek. Linan är väldigt nötnings beständig och håller färgen och ytan som om den vore ny efter ca 20 ggr fiske.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
        Uppdatering av test av spiderwire 8, 832, x9 och 131.
        Vinnare av mitt minitest blev Spiderwire 8 inte bäst på allt. lite grövre i dimensionerna än X9 och 131, men upplever den som nötnings tåligare och tappar lite mer färg än X9 och 131. Men du får mest lina för pengarna.
        Bästa linan jag har testat i huvud taget är sunline xplasma asegai. Linan är superslät och suger inget vatten, kastar längre än någon annan lina jag har provat.
        Linan är exakt i dimensionerna 0,15 mm motsvarar spiderwire 8 0,12 mm lina i grovlek. Linan är väldigt nötnings beständig och håller färgen och ytan som om den vore ny efter ca 20 ggr fiske.
        Intressanta resultat och intressant att du föredrar Sunline X A framför S G 131 då den senare hyllats av fler... lite tråkigt att den förstnämnda kostar 399:-/150m här eller från 159kr/150m på EBay/Amazon plus frakt då förstås..

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        • perch61
          Svar till Sunline Siglon PE X8 Braid
          av perch61
          Gjorde en jämförelse mellan linorna (siglon överst på bild 1) ,dom ser ju väldigt snarlika ut i tjocklek...
          2024-01-08, 08:15
        • perch61
          Linpåspolning
          av perch61
          Har gjort en liten provisorisk linpåspolnings manick över julhelgen bestående av några flugfiske rullar...
          2023-12-29, 09:19
        • Terraplane
          Vad är detta för lina
          av Terraplane
          Hej
          Skall ställa in Metanium DC och undrar om detta är en flätat lina vilket jag tror eller betraktas...
          2023-08-20, 09:27

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Abramis Brama, 2017-05-30, 08:05
        8 svar
        1 839 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg richtermo  
        Startad av Grävlingen, 2018-07-28, 06:37
        7 svar
        2 396 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sikkfisk  
        Startad av Brappa, 2023-05-31, 19:34
        8 svar
        413 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Brappa
        av Brappa
         
        Startad av senzitivity, 2023-06-04, 18:14
        13 svar
        549 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg senzitivity  
        Startad av Terraplane, 2023-08-20, 09:27
        9 svar
        618 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Hepper2
        av Hepper2
         
        Arbetar...
        X