Vad använder ni er av för knut till flätlina???
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Betes/tafs knut till flätlina?!?!?!
Collapse
X
-
Jag använder rapala knuten, knyt inte på tafsen , knyt runt typ en penna och sen hardu en loop som du trär på tafsen m,ed, dåkn du byta tafs när du vill och packa ihop allt snabbare, den e stark som faan!
annars finns det en knut som finns i någon ganska ny fisketidning, då tar man o gör en ögla som man lägger bredvid den andra linan och plattar till, sen snurrar man runt linan runt öglan och vanliga linan och tillslut igenom den lilla biten som e kvarpå öglan
svår att beskriva men om jag hittar tidningen så ska jag skick PM de kan jag lova
-
Kör själv en variant på grinner. Fem varv runt huvudlina och tillbaks genom öppningen mellan lekande och första varv. Sedan fem varv till runt huvudlina bara innanför den linan som går tillbaks mot lekandet. Ser till så alla varv hamna rätt när man dra åt.
Hade varit enklare med en bild men jag hittar inte det någonstans på nätet
.
Jag kom på det i ett knuthäfte som följd med Fiskejournalen för rätt länge sedan.
Det är i allafall det starkaste jag hittat hittills.
Kommentera
-
Palomar är så enkel och stark att jag inte kan se nyttan av att kunna fler, möjligen Rapala-knuten då om man vill ha en väldigt "fri" knut. :PVar snel mot fisken!
http://www.myfishmap.com/nenja
Kommentera
-
Senast ändrad av pema72; 2009-10-07, 19:30.
Kommentera
-
Använder alltid palomar knuten, aldrig haft problem med den och sjukt enkel att göra vilket man uppskattar när de e kallt o händerna är frusna
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
355 visningar