Ursprungligen postat av TommyMört
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Superlinor testade men inte Fireline???
Collapse
X
-
saknade min lina med.. spiderwire code red 0.20?
0,12 fanns = bra betyg
0,25 fanns = pissdålig
vad ska man dra för slutsats av detta?
har hört at dom som provat dom första utgåvor av denna lina har haft väldiga problem med att den bara går av utan anledning tex när man drar iväg ett tumgt drag. väntade ett par veckor innan jag köpte min och har varit helnöjd. har inte lyckats dragit av den än trots många bottennapp.
det bästa är att testa själv. bind linan i en våg och dra utav helvete
Senast ändrad av Olofsson; 2010-02-28, 01:54.Ja den kanske är liten men den luktar som en stor
Kommentera
-
(0,12+0,25) / 2 = 0.185Ursprungligen postat av Olofsson Visa inläggsaknade min lina med.. spiderwire code red 0.20?
0,12 fanns = bra betyg
0,25 fanns = pissdålig
vad ska man dra för slutsats av detta?
har hört at dom som provat dom första utgåvor av denna lina har haft väldiga problem med att den bara går av utan anledning tex när man drar iväg ett tumgt drag. väntade ett par veckor innan jag köpte min och har varit helnöjd. har inte lyckats dragit av den än trots många bottennapp.
det bästa är att testa själv. bind linan i en våg och dra utav helvete
(bra betyg+pissdålig) / 2 = lite under medel
? :p
ps. anledning att 0.12 klarade sig bra var väl att den nästan var dubbelt så tjock som angivet?Senast ändrad av lethul; 2010-02-28, 08:50.
Kommentera
-
Man tycker att ska man göra ett seriöst oberoende test så går man ut i en sportfiskebutik och köper linorna de har på hyllan och provar.Ursprungligen postat av knota Visa inläggBrukar inte det vara så att fabrikanterna blir uppmanade att skicka in produkterna som ska testas till ett visst datum, har man inte fått något då så är dom inte med.
Vet att det stod något sånt i en fisketidning då ett ett stort spömärke inte var med i en test av flugspön.
Vem vet vad grossisterna skickar när man frågar?Ola
Kommentera
-
Hej William Pettersson; Fördelen med Berkleys Fireline är att just den flätlinan har ett hårt ytskikt, som gör att den i det närmaste motsvarar en vanlig, homogen nylonlina och därmed lättare glider igenom haspelspöts stora ringar utan att trassla sig och utan att fara av haspelrullen i stora "sjok" som flertalet andra, mjuka flätlinor gör vid haspelfiske.Ursprungligen postat av VivaLaPike Visa inläggAlltså är jag dum eller betyder det att Fireline var den ända linan som fick "H". Alltså high. Tycker bara att Fireline krånglar, eller iallafall fransar, vilket inte kan ses som positivt. Enligt all positiv feedback så måste jag nog pröva Fireline igen. Hur upplever ni den?
En nackdel, som du mycket riktigt påpekade, är att Fireline "fransar" sig eller ser ut som en taggtråd efter ganska många dagars fiske...eller redan tredje dagen om man har ett spö med invändigt slitna eller spåriga spöringar. Det är mycket vanligare med hack och grader invändigt i spöringarna och toppöglan än du någonsin kan ana....
Jag gillar Berkleys Fireline vid haspelfiske och PowerPro samt TufLine XP vid vanligt spinnfiske med multirulle...
Nobody & Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av vedhuggarn Visa inläggVad betyder mätosäkerhetsgränsen? Är linan så ojämn i kvalite eller?
Undrar oxå vad mätosäkerhetsgränsen betyder?
Är det journalist som använder sådan ord/uttryck?
Förklaring tack!
Kommentera
-
Här finns lite info om mätosäkerhetsgräns
//Tantor[FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]
Kommentera
-
Tar på mig dumstruten
Hej alla!
Eftersom jag gjort en rejäl blunder och missat Fireline i mitt test kommer jag att köra en testvända med denna lina snarast.
Ni är inte de enda som saknat linan och det är jag som skall bära dumstruten! (På redaktionen kastar dom ruttna tomater efter mig så fort jag sticker in näsan
)
Ber ödmjukast om ursäkt och lovar att titta in här igen så fort testet är klart, för att länka till resultatet. (Lobbar för fullt för att få labbet att göra testet under nästa vecka)
Hälsningar
Morgan Fihn
Kommentera
-
Det var ju bra. Men hur missar man den största linan av dem alla?Ursprungligen postat av Morgan Fihn Visa inläggHej alla!
Eftersom jag gjort en rejäl blunder och missat Fireline i mitt test kommer jag att köra en testvända med denna lina snarast.
Ni är inte de enda som saknat linan och det är jag som skall bära dumstruten! (På redaktionen kastar dom ruttna tomater efter mig så fort jag sticker in näsan
)
Ber ödmjukast om ursäkt och lovar att titta in här igen så fort testet är klart, för att länka till resultatet. (Lobbar för fullt för att få labbet att göra testet under nästa vecka)
Hälsningar
Morgan Fihn
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av fiior, 2024-12-28, 17:59
|
24 svar
1 341 visningar