Knarren på 5000B - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knarren på 5000B

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Knarren på 5000B

Har just plockat isär, gjort ren och smort upp en Amba 5000B. Den ska ha knarr och på vänstergaveln finns ett reglage med lägena On resp Off. Så långt är allt gott och väl. Problemet är att den enda funktion reglaget verkar ha på min rulle, åtminstone så som jag skruvat ihop den, är att det i läget On får linspridaren att sluta fungera. Knarrar gör rullen inte och det oavsett hur jag ställer reglaget.

Någon som har någon idé?

Hittar 3 olika sprängskisser på 5000B varav 2 med knarr, men det finns säkert fler varianter. Rullfotsnummer är alltid bra
    Har du bild på insidan av gaveln?
    Låter väldigt märkligt att du lyckas frikoppla linspridaren...

Explore Abu Garcia’s wide range of high-quality rods, reels, and gear designed for anglers of all levels. Elevate your fishing experience with innovation and reliability from Abu Garcia. Free Standard Shipping On Orders Over $50.

Explore Abu Garcia’s wide range of high-quality rods, reels, and gear designed for anglers of all levels. Elevate your fishing experience with innovation and reliability from Abu Garcia. Free Standard Shipping On Orders Over $50.
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Låter som att spoldrevet inte sitter fast i spolen. Felmonterat eller utnött låter jag vara osagt.

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
        Låter som att spoldrevet inte sitter fast i spolen. Felmonterat eller utnött låter jag vara osagt.
        Mja, iofs så satt det inte riktigt när jag demonterade rullen (och då funkade inte heller linspridaren) men nu tror jag att det sitter som det ska (och linspridaren funkar).

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
          Låter väldigt märkligt att du lyckas frikoppla linspridaren...
          Ja, visst är det skumt? Tack för sprängskissen. Den kastade inget egentligt ljus över just det här problemet men kan komma till pass. Plockar nog isär och ihop rullen igen några gånger tills allt är som det ska. En ovetenskaplig metod som förvånansvärt ofta fungerar.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Plockar nog isär och ihop rullen igen några gånger tills allt är som det ska. En ovetenskaplig metod som förvånansvärt ofta fungerar.

Så sant...!
            Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
            En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
            231 svar
            31 898 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Gösalf
            av Gösalf