Abu Garcia Revo Toro Beast VS Abu Ambassadeur Beast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu Garcia Revo Toro Beast VS Abu Ambassadeur Beast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Toro Beast då vi jämförde lågprofilare. Ambassadeur beast har jag inte testat och kommer inte heller göra då den har en helt sjuk prisbild sett till vad man får och att på insidan är det "bara" en vanlig Ambassadeur inget fancy utom just staivet men då hade jag hellre valt en Shimano Calcutta D eller en Shimano Conquest.

/Apan
    Ja du har nog rätt. Så som det är nu lutar det är en Revo toro Beast.

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
      Gjorde just ett hög ovetenskapligt test med ett måttband mätte från en punkt på spöt upp till toppen av gaveln på Beasten och en Conquest 301 och skillnaden var hiskeliga 3mm till beasten fördel å andra sidan stack den ut 7-8mm mer åt sidan.

Fast inte ny...
      Splirrans nyClick image for larger version

Name:	image.png
Views:	1
Size:	185,2 KB
ID:	1781343Kunde inte länka, men hitta denna för ca 4100kr, igår fanns en för ca 3800kr/ mvh

Kommentera

Med paypals/din banks avgifter kommer du upp i nån hundring till och sedan är det bara att hoppas på att det inte fastnar i tullen. Men för runt 4k+ så kan du få hem en och visst är den het inget tvivel om saken =)

Kommentera

Så som det är nu lutar det är en Revo toro Beast.
          Läs lite här på forumet och på nätet om dom tidigare modellerna , har alltid varit något strul med dom och jag tvivlar starkt på att den nya är annorlunda .

Tycker nog du ska avvakta ett tag och låta andra stå för testandet innan du bestämmer dig med tanke på priset.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Läs lite här på forumet och på nätet om dom tidigare modellerna , har alltid varit något strul med dom och jag tvivlar starkt på att den nya är annorlunda .

Tycker nog du ska avvakta ett tag och låta andra stå för testandet innan du bestämmer dig med tanke på priset.
            Finns en fin preview här och verkar som dom uppdaterat den nya beasten otroligt mycket http://www.stripersonline.com/surfta...beast-preview/

Några sagda saker om Revo beast:

"If you open up a Shimano, Daiwa, Okuma, Lews, Quantum etc you really see the same reel over and over in this hyper-competitive segment. Rarely are any hyped changes any real improvement.

I had no idea what was inside this reel until I opened it up, and really expected just more of the same with a little nicer doo-dad here or there...

Instead it is unlike anything else entirely and even when it is in your hands you don't necessarily understand how it works. Fortunately a little email correspondence cleared it up and the light bulb went on "

Här rankar han dom
            "1. Revo Toro Beast has the best casting, casting control and 3 handle options included for around $300. Fit and finish is world class. Best drag in Class.

2. Okuma Komodo 364P has all SS internals and is very tough. Just a plain girl at the dance who really puts out though .

3. Lexa 300/400 is a proven also and has an optional SS version. Needs a pre-service before fishing badly. Has 120lb Tuna to it's credit. Many, many sold so you do hear of a lemon once in a while.

3. Revo Toro S. This is a "de-tuned" Toro Beast with only one handle, less bearings and a few other not a big deal sort of cost savings. Great place to start.

4. Curado 300EJ is probably the most dated of the 3 reels. Very good still, and Shimano fans do like them.

That's my list, but I have told a lot of people that this is a hyper competitive segment and not a lot to distinguish between the reels. Anyone will probably love whichever they buy if they are remotely pre-disposed to the makers."

"1. One of the reasons the Revo Toro Beast is the best caster is that it uses a disengaging pinion (similar to Penn's Live Spindle) so it is completely disconnected from the spool shaft during the cast. There will be zero wear on the Pinion from casting."

"The news on the Revo Toro Beast is just getting better and better. This sounds darn good. "
            Senast ändrad av _Ekman_; 2016-04-14, 21:58.

Kommentera

Några sagda saker om Revo beast:
              Jag personligen hade avvaktat eftersom inga tester av rullen talar om hur länge nyheterna håller/fungerar vid praktiskt fiske, men om du är beredd att chansa eller planerar en ny rulle inom ett år så är det bara att köpa

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Jag personligen hade avvaktat eftersom inga tester av rullen talar om hur länge nyheterna håller/fungerar vid praktiskt fiske, men om du är beredd att chansa eller planerar en ny rulle inom ett år så är det bara att köpa
                Nu förstår ja inte, menar du att en 4k rulle från abu håller i ett år bara? ja har kvar min 5000C från 1998 som känns som ny än,

Kommentera

ja har kvar min 5000C från 1998 som känns som ny än,
                  Jag hade inte lagt 4000kr på Koreansk LP rulle utan att först försäkra mig om att den håller..

(Det är priset på Toron jag tycker är rent åt helsike för högt för att chansa.)

En rund Amb: från Svängsta är en helt annan rulle som nog dom flesta vet funkar en livstid om man sköter den, att jämföra den med något som är årets modell från Korea tycker jag blir lite tokigt.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2016-04-15, 17:08.

Kommentera

Jag hade personligen aldrig köpt den runda Beasten. Gäddan på gaveln är bara för ful. Till det priset vill jag ha en rulle som presterar bra, som är skön att hantera och som tilltalar mig estetiskt. Som sagt, till det priset...

Kommentera

kan inte bestämma mig. Funderar på att köpa ett bambu metspö och bli heltidsonanist

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 774 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki