ambassadeur vevar inte in, sm 1600 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ambassadeur vevar inte in, sm 1600

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ambassadeur vevar inte in, sm 1600

när jag trycker in knappen och kastar går det sen inte att veva in, dvs det kuggar aldrig i !!
    tips någon
    mvh

Jag hade samma problem med med min SM1600 för några år sedan. Kommer inte ihåg exakt hur det gick och du kanske kommer att få lite mer konkreta tips av någon rullexpert med mer korrekta termer men jag ska försöka dra mig till minnes hur det var.

Om du öppnar rullen och kollar vad som händer när du frikopplar och när den går i igen så bör du se någon del med fjädrar som ska hjälpa till att få spolen att klicka i. Jag har för mig att de fjädrarna kan bli slappa efter några år.

Kommer inte ihåg om jag justerade den delen så att den fungerade bättre eller om jag köpte en ny del. Är nästan säker på att jag var i kontakt med Abu ialf och det var ett känt problem så antingen om du beställer den delen som man ska byta eller skickar hela rullen till dem så fixar de den säkert. Tror faktiskt att jag skrev om det här på forumet när jag hade det problemet med min rulle.

Hittade min gamla tråd, stod inte så mycket i den. Det var inte skruvarna på min rulle utan "returfjädern" http://www.fiskesnack.com/forum/show...ssadeur-SM1600
    Senast ändrad av bjork52; 2016-06-06, 21:51.

Kommentera

Vanligaste orsaken till det problemet är väl att hela paketet med lina glider på spolen. Dvs att det inte är fel på rullen utan att man bara fäst linan dåligt. Jag kanske sparkar in öppna dörrar men kolla det innan du pillar isär rullen.

Kommentera

Sitter en liten låsring, tror det är på spolen. Som troligen hoppat av, den kan behövas bockas till för att bli kvar. Vanligt även på ProMax rullarna.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
        11 svar
        3 815 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg PrN-Sweden  
        Klistrat: Rull-terminologi av Mooki