Tjo!
Köpte ny rulle i igår, blev en Amb 5601 CB. Stack ut på kvällen och testade rullen och allt flyter på i 3h med ganska hårt jerkfiske (
), sen helt plötsligt får jag värsta kråkboet. När jag väl rensat upp det och vevat in linan och ska kasta ut nästa gång märker jag att spolbromsen (eller vad den nu heter?) inte fungerar överhuvudtaget. Antagligen hade den slutat fungera förra kastet så det blev trassel pga det.
Det är alltså inte slirbromsen, utan den där man ställer trögheten på spolen när man har tryckt ner och är redo för att kasta ut.
Nån som har varit med om liknande på den här modellen?
Jag har fått en liten buckla på ena kåpan också (inte den sidan där veven sitter), gäller garantin fortfarande eller kommer dom gnälla över det tror ni?
Jag har en amb 5000 också som är hur gammal som helst, men som jag kört med från och till, snacka om kvalitet där.. hoppas inte det lagt av sig på nyare rullar.
Köpte ny rulle i igår, blev en Amb 5601 CB. Stack ut på kvällen och testade rullen och allt flyter på i 3h med ganska hårt jerkfiske (
), sen helt plötsligt får jag värsta kråkboet. När jag väl rensat upp det och vevat in linan och ska kasta ut nästa gång märker jag att spolbromsen (eller vad den nu heter?) inte fungerar överhuvudtaget. Antagligen hade den slutat fungera förra kastet så det blev trassel pga det.Det är alltså inte slirbromsen, utan den där man ställer trögheten på spolen när man har tryckt ner och är redo för att kasta ut.
Nån som har varit med om liknande på den här modellen?
Jag har fått en liten buckla på ena kåpan också (inte den sidan där veven sitter), gäller garantin fortfarande eller kommer dom gnälla över det tror ni?
Jag har en amb 5000 också som är hur gammal som helst, men som jag kört med från och till, snacka om kvalitet där.. hoppas inte det lagt av sig på nyare rullar.

Kommentera