Det här är en väldigt beroendeframkallande variant av betestillverkning måste jag säga, det går så fort från början till färdigt drag att man inte vill sluta. Till slut så sitter man med de mest konstiga varianter av skeddrag, bara för att man vill komma på nåt nytt. Jag har gjort en liten spinnargrej med hjälp av en Lapin Kulta-kapsyl, återkommer med bild.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Egentillverkade havsöringsdrag
Collapse
X
-
dragformar.se bör ha en del formar till försäljning.
/Robin
Kommentera
-
Prova och gör en själv, det är en beskrivning i början av tråden hur du går tillväga. Det jag kan tillägga är att göra formen platt på baksidan så den står stadigt och ev limma fast den på en skiva. Har en del tips om du undrar något, bara att pm:a. Så här ser några av mina utUrsprungligen postat av Knorren Visa inläggNågon som kan tipsa om vart man kan köpa färdiga formar för detta?
- Gillar 1
Kommentera
-
Ja riktigt bra, har utgått efter draget Gruff XL men formen är inte en exakt kopia.
Gör dom i cernit och tynger med Volfram/Tungsten.
Skär och slipar och sen målar jag med Hobbylack i grund och använder svampen för att få airbrush liknande känsla och glittrar lite (glitter på panduro.se)
sen lägger jag ett lager 2komp (epoxi) samt lite glitter på det.
Det syns att dom är hemmagjorda iallafall men jag har fått fisk på dom redan! Och då är Fisket hyfsat trögt här på Gotland, Kallt i vattnet!

//JohnSenast ändrad av johnken; 2011-04-13, 09:35.
Kommentera
-
Jaha då har man själv satt sig i klistret och börjat tillverka h-öringsdrag. Fick min leverans idag, och kan säga till er alla att jag rekommenderar att ni inte köper ifrån Kreatima.se!
Vilket usel kundservice, fick ringa och fråga var mina varor var och då fick jag veta att de var restat och att de inte ens hade börjat att packa, och när jag väl fick sakerna så fattades ännu mer. menmen!
Någon som vet någon hemsida som säljer små ögon? alltså runt 5mm eller liknande.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Visa upp era nya beten!av profilnamnetVinterns skörd, några hemmasnickade firetiger är nästa 'batch':1 Foto
-
Kanal: Betestillverkning
2025-02-24, 20:26 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
|
712 svar
189 601 visningar